موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

خاتمی به من گفت با حکومت مذهبی نمی‌توان به دمکراسی دست یافت

خبرگزاری فارس: جورج سوروس رییس هیات مدیره موسسه جامعه باز (OSI) در مراسمی که به مناسبت هشتمین سالگرد حوادث یازدهم سپتامبر در نیویورک برگزار شد ، ضمن تاکید بر لزوم تقویت رویکردهای روادارانه در جهان اسلام، دیدار خود با محمد خاتمی در سال 2006 را در همین راستا ارزیابی کرد.

ادامه مطلب ...

روشنفکری که خواب زیاد می بیند!

به گزارش جهان: حسین حاج فرج دباغ معروف به عبدالکریم سروش که هر از چند گاهی دچار جوگیری عجیبی شده و به ناگاه دست به ابداع نظرات غریب و خنده داری می زند در تازه ترین گاف خود و در حالی که نزدیک به سه ماه از انتخابات ریاست جمهوری می گذرد به فکر احوالات انتخابات افتاده و نامه ای سراسر هتاکی و توهین به رشته تحریر در آورده است. این نامه پس از آخرین شطحیات وی در باب معجزه نبودن قرآن کریم منتشر و علنی شده است.

ادامه مطلب ...

بیانیه جدید موسوی ، رونویسی از نسخه سیا

انتشار دهمین بیانیه التهاب آفرین میرحسین موسوی، پس از گذشت نزدیک به سه ماه از برگزاری انتخابات پرشور ریاست جمهوری و «نه بزرگ» ملت ایران به عوامفریبی های جبهه مخالف اصول گرایی، بار دیگر، مایه شعف و اعجاب مجموعه مخالفین نظام در داخل و خارج کشور گردید، به گونه ای که روزنامه های آمریکایی لس آنجلس تایمز، سانفرانسیسکو کرونیکل و شبکه بی بی سی فارسی و صدای آمریکا با خوشحالی و بطور گسترده به انعکاس این خبر پرداختند.

صدور این بیانیه که در آن ادعا شده است «موسوی و طرفدارانش خواهان برقراری آرامش در جامعه هستند» همزمان با افشاگری های گسترده حامیان موسوی در دادگاه، تنها با یک هدف و آن هم فریب دوباره افکار عمومی برای انحراف از افشای رسوایی های جناح طرفدار موسوی» صورت گرفته است.

تقریبا تمامی دستگیر شدگان اذعان کرده اند که ادعای تقلب دروغی بیش نبوده است

ادامه مطلب ...

آنجا که سایتک از پشت خنجر میزند...

با نزدیک شدن به روز قدس و با توجه به عملکرد ویلاگ ها و سایت های سبز در خصوص اطلاع رسانی به طرفدارن جنبش سبز برای شرکت در راهپیمایی روز قدس و اعتراض به نظام حکومتی و دولت دهم عملکرد سایت سایتک در خصوص اطلاع رسانی به سبزها جالب توجه است . این سایت که تقریبا یک سایت مرجع برای سبزها به شمار می آید و دائما داعیه این را دارد که تمامی مطالب این سایت صادق و درست میباشند در اقدامی تامل برانگیز از آخرین مطالب محمدعلی ابطحی در خصوص راهپیمایی روز قدس که در سایت خود آورده سخنی به میان نیاورد!!!
محمدعلی ابطحی که در آخرین پستی که در سایت خود آورده بیان داشته که راهپیمایی ها و تظاهراتی که قرار است روز قدس برقرار شود دود آن بیش از همه به چشم مردم و به خصوص جوانان میرود  .

این عمل را سایتک در حالی انجام داده که پست های قبلی را که ابطحی در سایت خود قرار داده بود به سبزها منعکس کرده بود!!!

به راستی دوستان این عمل چه معنایی داره؟
آیا این یه خنجر از پشت زدن به خود سبزها نیست؟
ابطحی زمانی خوبه که مطالبش با منافع شما در تضاد نباشه!
آیا واقعا سران جنبش سبز دلشون برای ما جوان ها میسوزه یا ما فقط یه ابزار هستیم برای اینکه آقایون به امیالشون برسند؟

به قول یکی از دوستان ,  بیایید گوسفند نباشیم

           گوسفند نباشیم

 

گفتنی است که انگلیس بخاطر همین پست ابطحی وبلاگ اونو مسدود کرده...

به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری فارس، وبلاگ‌محمد علی ابطحی به نام وب‌نوشت از سوی شرکت انگلیسی ارائه دهنده "هاست " ـ فضای اینترنتی ـ مسدود شد.

در روزهای گذشته ابطحی با انتشار سه پست وبلاگی درباره طرح شکست خورده کودتای مخملی خواستار محاکمه سران اصلی آشوب‌های اخیر شده بود. 

محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز و رئیس ‌دفتر خاتمی در زمان ریاست‌جمهوری، که به اتهام دست داشتن در اغتشاشات پس از انتخابات در زندان به سر می‌برد، در سومین به روز رسانی و‌ب‌ نوشت خود آورده بود: هرکس ایران امروز را بشناسد می‌داند که دود آشوب‌های خیابانی تنها به چشم مردم و تاریخ و عظمت ایران می‌رود و این واقعیت را بیش از دیگران، آنهائی می‌دانند که مردم به دفاع از آنان به خیابان‌ها آمدند.

فرمانده کل سپاه افشا کرد

نیت شوم موسوی خوئینی‌ها، خاتمی، مهدی هاشمی، نبوی و تاج‌زاده

دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات بازخوردهای متفاوتی داشته است، به طوری که اگرچه افکار عمومی را در این زمینه حساس و هوشیار کرده و به همین دلیل از آغاز برگزاری این دادگاه‌ها هیچ تجمعی دیگر در تهران و سایر شهرها با استقبال مردمی مواجه نشده است اما طیف‌های بیرون از زندان این جریان را به تکاپو برای انکار اعترفات بازداشت‌شدگان واداشته است.

به گزارش رجانیوز، در این میان، فرمانده کل سپاه و عضو شورای عالی امنیت ملی بخشی دیگر از تلاش های برنامه ریزی شده برای انجام انقلاب مخملین در کشورمان با استناد به اعترافات جدید برخی از افراد سیاسی را تشریح کرد.

ادامه مطلب ...

از کودتای نوژه تا کودتای سبز

ک مرتبه کسی از میان جمعیت با صدای درشت و رسا شعار داد: «توطئه چپ و راست، کوبنده اش روح الله است.» و امام بلافاصله فرمودند: «صبر کن! کوبنده اش شما هستید. روح الله کی هست؟!»(1) همین چند جمله کوتاه در آن فضای پرشور کافی بود تا به یکباره صدای گریه و ناله مردم بلند شود. کودتای نوژه شکست خورده بود و امام در جمع روحانیون از نهضت می گفت و اینکه حتی اگر او را هم از میان بردارند، نهضت ادامه پیدا خواهد کرد.

حکایت آن روزها با روزهایی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم در تقویم سیاسی انقلاب ثبت شد، قرابت های خاصی دارد که می توان مستند و مستدل به آن پرداخت. از کودتای فانتوم های پایگاه نوژه همدان تا کودتای سبز اصلاحات چندان راه نیست؛ آن روزها هم برخی گمان می کردند که به راحتی می توان از سد قانونی نظام گذشت و با استفاده از مهره های حزبی و نظامی راه را برای بازگشت بختیار و ریاست جمهوری او باز کرد. این همه البته رویایی کودکانه بیش نبود.

تیمسار محققی همان کسی که در جریان کودتا قرار بود عملیات هوایی را هدایت کند، بعدها در بازجویی خود سازماندهی کودتا را ناقص، ضعیف و احمقانه توصیف کرد و گفت:«دیدیم که چگونه کاری بچه گانه و حماقت کردیم!... ما ذرع نکرده می خواستیم پاره کنیم، حالا که فکر می کنم می بینیم خیلی بچه گانه و بی حساب و کتاب بود!»(2)

ادامه مطلب ...

روان‌کاوی صانعی در صنایع کلامی او

عباس پژوهش:

بنا به نص صریح قرآن کریم، نخستین موجودی که مرتکب "من‌گرایی" و خودپرستی گردید، ابلیس است و به تبع همین گناه او است که فرزندان آدم تا روز قیامت گرفتار کشمکش و جدال با آثار ناشی از من‌گرایی و خودپرستی شیطان (با نام خاص ابلیس) بوده و خواهند بود.

وجود این صفت رذیله در شخصیت روانی انسان ها نیز به وسیله ی واکاوی سخنان و جملات ایشان به سادگی قابل کشف و اثبات است. به این ترتیب که با انجام پژوهش روشمند در متن سخنان یک گوینده به سادگی می توان به وجود این خصیصه در نهاد وی پی برد. برای انجام چنین تحقیقی هر اندازه که فرد تعداد جملات بیشتری را به کار گیرد، مواد و مصالح تحقیقی بیشتری را در اختیار محقق می گذارد چرا که در متن های طولانی تر، نمونه ها ی آماری برای انجام تحقیق در خصوص من‌گرا بودن و خودپرستی افراد به تعداد بیشتر در اختیار خواهد بود و لذا بر میزان دقت پژوهنده و صحت بیشتر نتایج تحقیق خواهد افزود.

ادامه مطلب ...

فائزه و مهدی هاشمی هم جزو ارکان خط امام شدند؟!

دبیر کمیته سیاسی کارگزاران ضمن هزینه کردن از حضرت امام (ره) به انکار تعارض عملکرد برخی از اعضای خانواده هاشمی با آرمان های خطه امام پرداخت.

کیهان نوشت:محمد هاشمی که همزمان با دو روزنامه زنجیره ای اعتماد و آرمان (روابط عمومی) مصاحبه می کرد، بازداشت فائزه هاشمی و همچنین همسر مهدی هاشمی در جریان برخی اغتشاشات خیابانی را «خصومت با خط امام»! دانست و بی آنکه درباره تخلفات و هتاکی های این دو نفر به ویژه فائزه هاشمی توضیح دهد، مدعی شد: به نظر می رسد در این خصومت و دشمنی شخص آقای هاشمی مطرح نیست، شخصیت هاشمی مطرح است. آنها که می خواهند قرائتی متفاوت از قرائت فکر امام را در جامعه پیاده کنند به خوبی می دانند افرادی چون هاشمی مانع بزرگی برایشان محسوب می شوند.

وی توضیح نداد که چگونه می توان رفتار لمپنیستی و تحریک به اغتشاش برای باج گیری از نظام و مقابله با آرای میلیونی ملت را به تفکر اسلامی و مردمی حضرت امام نسبت داد؟

محمد هاشمی در این مصاحبه ها به طور مفصل درباره دوری از آموزه های حضرت امام(ره) مرثیه سرایی کرد و مدعی شد مردم امروز برخلاف دوران امام محور امور نیستند.

برخی اعضای خانواده هاشمی متاسفانه طی 4 سال اخیر نقش گسترده ای در کارشکنی و سنگ اندازی علیه رئیس جمهور و دولت منتخب مردم ایفا کردند و متاسفانه در این راه از بیت المال نیز به وفور بهره جستند.

اظهارات طلبکارانه اخیر محمد هاشمی نشان می دهد که این طیف توقع دارند همه نوع خودسری و بی قانونی بکنند و در عین حال پاسخگو هم نباشند وگرنه برخورد با تخلفات فائزه هاشمی یا عروس هاشمی رفسنجانی به منزله حمله به خط امام تلقی خواهد شد

نظر هاشمی رفسنجانی درباره فرزندانش

چه‌های ما در کار سیاست نیامدند اما خیلی بی‌رودربایستی برخورد می‌کنند. مخفی‌کاری و ریاکاری نمی‌کنند و هر چه هستند، نشان می‌دهند. در کارهایی که به آنها مربوط نیست دخالت می‌کنند. این روش در جامعه ما باب نیست. به معنای مصطلح وارد سیاست نشدند، ولی وارد میدان شدند

ادامه مطلب ...

کاریکاتور:موسوی تشکیلات "راه سبز امید" را راه اندازی می کند

کاریکاتور:موسوی تشکیلات "راه سبز امید" را راه اندازی می کند

فتوای صانعی در مورد اهانت به اشخاص!

وطن امروز: اقدام برخی سایت‌های خبری در انتشار خبر توهین یوسف صانعی به رئیس‌جمهور همچنان واکنش روحانیون و فعالان سیاسی کشور را به همراه دارد. اگرچه این واکنش‌ها هرکدام به فراخور، ملایم و یا تند بوده‌اند اما همانند واکنش‌های نخستین حول یک محور اساسی انجام می‌پذیرد و آن تنزل جایگاه روحانیت با بیان چنین عباراتی است. در این واکنش‌ها افرادی چون حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توهین صانعی به رئیس‌جمهور را توهین به مردم دانست و خواستار توبه و عذرخواهی وی از احمدی‌نژاد شد. ابراهیمی به ایرنا گفت: متاسفانه صانعی از ابتدای انقلاب تا به حال مواضعی تند و گاهی غیراصولی داشته است، حال آنکه این مواضع ایشان در ‌شأن مرجعیت نیست. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه به کار بردن برخی از الفاظ اگر برای افراد معمولی گناه باشد برای افرادی مثل صانعی گناه کبیره است، اظهار داشت: صانعی نباید ‌شأن روحانیت را پایین بیاورد. رئیس‌ مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: به کار بستن چنین تهمت‌هایی به رئیس‌جمهور عین بی‌انصافی است، چنین عباراتی شایسته شخصی مثل صانعی نیست و معتقدم که اگر واقعا اشتباهی رخ داده او باید تصحیح کند. وی با تاکید بر اینکه بیان اینگونه عبارات نیاز به توبه و استغفار دارد، گفت: اتهام به کسی زدن کار آسانی نیست و امکان جبران آن بسیار سخت است. ابراهیمی تاکید کرد: من اینگونه اقدامات را به ضرر نظام می‌دانم و صانعی باید بابت این تهمت بزرگ توبه و استغفار کند و از رئیس‌جمهور عذرخواهی کند

ادامه مطلب ...

حرامزاده و یک سوال ساده ساده از سبزها

اگر جملاتی که شیخ "یوسف صانعی" در سخنرانی منتشر شده اش گفته ، نه او ، که کسانی چون "محمد تقی مصباح یزدی" یا "احمد جنتی" یا نه ، یک پیشنماز ساده معمولی که تصادفا در انتخابات به "محمود احمدی نژاد" رای داده بوده ، در یک جلسه خیلی خیلی خصوصی به نزدیکترین کسانش و درباره یک شخص خیلی خیلی معمولی و گمنام گفته بود و باز هم تصادفا فایل صوتی یا احتمالا تصویری آن منتشر شده بود (ببینید صورت مسئله را خیلی خیلی ساده و کوچک کرده ام )، رسانه های وابسته به اصلاح طلبان و سبزها چه در داخل و چه در خارج چه می کردند ، چه تظاهراتی در شهرها راه می انداختند و چه تجمعات و تحصنهایی در مقابل قوه قضاییه می کردند و چه نامه های سرگشاده ای خطاب به رئیس جدید قوه قضاییه می نوشتند ،شیخ مهدی کروبی چند تا نامه به اکبر هاشمی رفسنجانی می نوشت ، نمایندگان اقلیت مجلس چه مصاحبه هایی با بی بی سی فارسی و صدای آمریکا نمی کردند ، روز آنلاین و پیک نت چه ها نمی کردند ، نیک آهنگ چه کاریکاتورهایی نمی کشید و ...؟

ادامه مطلب ...