موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

80 درصد ایرانی‌ها به برنامه‌های «بی‌بی‌سی» و «صدای آمریکا» اهمیت نمی

خبرگزاری فارس: بر اساس نظرسنجی که توسط دانشگاه مریلند آمریکا انجام شد تنها 20 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کرده‌اند که برنامه‌های «بی‌بی‌سی» و «صدای آمریکا» را دنبال می کنند و 80 درصد پرسش شوندگان به این پرسش پاسخ منفی داده‌اند.

ادامه مطلب ...

حسینعلی منتظری در سن 87 سالگی در گذشت

ه گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسینعلی منتظری شب گذشته در منزلش دار فانی را وداع گفت. یوسف صانعی و ابراهیم امینی در منزل منتظری حضور یافته و درگذشت او را تسلیت گفتند.
حسینعلى منتظرى در سال 1301 خورشیدى (1340 هجرى قمرى -‏ ‏1922 میلادى) در شهر نجف آباد در 24 کیلومترى غرب اصفهان به دنیا آمد و در سال 1320 برای ادامه تحصیل از اصفهان عازم قم شد. وی شب گذشته در سن 87 سالگی در قم از دنیا رفت.
حسینعلی منتظری که قبل از پیروزی انقلاب سوابقی انقلابی در مبارزات به رهبری امام خمینی(ره) داشت، پس از انقلاب به توصیه های حضرت امام که خواستار پاک کردن دفتر نامبرده از عناصر ناسالم بود، گوش نکرد و در نهایت بعد از ارتحال امام اجازه داد نیروهای مخالف امام راحل خاطراتی را برای او تنظیم کنند. در این خاطرات نسبت های ناروایی به امام وارد شد. دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران پاسخی برای آیت الله منتظری تهیه کرد، ولی دولت خاتمی اجازه انتشار این خاطرات را نداد ولی این پاسخ در نهایت با مجوز موسسه نشر آثار امام منتشر شد.
وی اوایل انقلاب به قائم مقامی رهبری امام انتخاب شد اما به دلیل اتخاذ مواضعی علیه نظام اسلامی در تاریخ 68/01/06 توسط حضرت امام خمینی(ره) از قائم مقامی رهبری عزل شد.

آقای موسوی! پیش بینی شهید دیالمه یادتان هست؟

از بصیرت بسیجیان زمان جنگ می گویید؛ شهید دیالمه یادتان هست؟ بله این شهید بزرگوار هم بصیرت بالایی داشت، می دانید او در مورد آینده سیاسی شما چه پیش بینی کرده است؟ او معتقد بود شما در آینده در مقابل نظام خواهید ایستاد، به نظر شما پیش بینی این شهید امروز محقق نشده است؟.....

ادامه مطلب ...

رهبر:تحقیق و تفحص از موسسه نشر آثار امام حق نمایندگان است

رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس با تاکید بر اینکه موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی در قبال آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب کوتاه آمده است، افزود: تحقیق و تفحص از این موسسه حق نمایندگان است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر نماینده مردم اصفهان و رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه با حضور در جمع خبرنگاران نسبت به انتشار خبر نادرستی از وی در یکی از خبرگزاری‌های اصلاح طلب انتقاد کرد.

ادامه مطلب ...

جدال جمهوری با زنگیان کافوری؟؟؟

سرویس سیاسی خبرگزاری برنا - سرمقاله مجله "راه" به قلم "وحید جلیلی"

هیاهوهای بعد از سی‌امین انتخابات سراسری جمهوری اسلامی که کم و بیش در بعضی فضاهای مشهور به نخبگانی و اینترنتی ادامه دارد، چه کسی را آماج کرده است ؟

فرد منتخب را یا انتخاب‌گران را ؟

***

24 میلیون شهروند درجه 2 "جمهوری" اسلامی که "جوات موات" و "بی‌سواد" نامیده می‌شوند گزینه‌ای را (در عین انتقاداتی که به وی......

ادامه مطلب ...

بدون شرح

شما نظر بدهید.

رییس‌جمهور در جلسه هیئت دولت:عده‌ای گستاخانه به امام تعرض کردند

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان از ملت ایران مأیوس شده‌اند‌ و می‌خواهند با توهین به مقدسات از مردم و نظام اسلامی انتقام بگیرند، تصریح کرد: دشمنان از روزی که توفان خشم ملت ایران دامان آنان را بگیرد، بترسند.

دکتر احمدی‌نژاد در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه توهین‌کنندگان به امام خمینی(ره) در بین ملت جایگاهی ندارند ولی می‌خواهند با سوءاستفاده از فضای ملکوتی و انسانی ایران اسلامی عقده‌های استکبار و رژیم صهیونیستی نسبت به ملت ایران را بازگشایی کنند،‌اظهار داشت: امیدواریم این افراد نصایح مشفقانه بزرگان را بپذیرند و از ملت عذرخواهی کنند و به دامن ملت برگردند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید از امام عزیز و شهدا عذرخواهی کنیم، گفت: مردم از دست کسانی که این اقدامات را طراحی می‌کنند خشمگین هستند و امیدواریم کسانی که از روی احساسات و خیالات و دنیاطلبی‌های بسیار سطح پایین به اینجا رسیده‌اند؛ بیدار شوند.

ادامه مطلب ...

فومنی: موسوی اغتشاشگران را تحریک می‌کند

حجت‌الاسلام‌فومنی با بیان اینکه بیانیه‌های موسوی موجب تحریک اغتشاشگران شده است، افزود: اصلاح‌طلب واقعی به مبانی انقلاب اسلامی پایبند و از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان ایران اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به اهمیت روز دانشجو، اظهار داشت: ملت ایران روزهای بزرگ را در تاریخ انقلاب ثبت و این روزها را گرامی‌ می‌دارند که روز 16 آذر از جمله این روزها است.

وی با اشاره به تکاپوی اغتشاشگران در حاشیه مراسم روز دانشجو افزود: کسانی را که در روز 16 آذر شعارهای انحرافی را سر داده‌اند و موجب سوء استفاده دشمنان انقلاب شده‌اند هیچگاه نمی‌توان اصلاح‌طلب دانست.

ادامه مطلب ...

اغتشاش های اخیر در ایران در جهت منافع اسرائیل است

به گزارش جهان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی یک سخنرانی که در کنست این رژیم داشت ایران را بزرگ ترین مشکل برای موجودیت اسرائیل دانست.وی امریکا را در این زمینه هم جهت با اسرائیل خواند و گفت که مخصوصا در زمینه فعالیت هسته ای اسرائیل و آمریکا خط مشی مشابهی دارند.

به نوشته الشرق الاوسط وی در ادامه به اوضاع داخلی ایران اشاره کرد و گفت:"حوادث اخیر در ایران و رویارویی بخشی از جامعه ایرانی با حکومت در جهت مصالح و منافع اسرائیل است."

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصویب قطع نامه ضد ایرانی آژانس بین المللی انرژی هسته ای استقبال کرد و آن را در جهت فشار هر چه بیشتر به ایران دانست.

نتانیاهو از ایالات متحده خواست با تقویت برخی سایت های اینترنتی از جمله تویتر به دامن زدن هر چه بیشتر اغتشاش ها در ایران شدت بخشد.

معتضد:به قاتلان دانشجویان 16 آذر پاداش دادند

یک مورخ و پژوهشگر معاصر اظهار داشت که به قاتلان سه دانشجوی شهید در 16 آذر 32 پاداش داده شد.

به گزارش ایرنا، خسرو معتضد با حضوردر جشن دانشجویان دانشکده دخترانه شریعتی که به مناسبت 16 آذر برگزار شد گفت: براساس سندی که به تازگی به دست آورده ام متوجه شدم بعد از کشتار دانشجویان به سردسته حمله کنندگان به دانشگاه 100 تومان، به معاون وی 80 تومان و به بقیه 10 تومان از طرف شاه اهدا شد ولی من معتقدم یکی از دلایل نابودی رژیم پهلوی همین خون‌های دانشجویان بود که در آخر گریبانش را گرفت.

ادامه مطلب ...

کسانی که دنبال حذف یارانه‌ها بودند حالا آمده اند و مردم را می‌ترسانند

رئیس جمهور کشورمان در خصوص هدفمند کردند یارانه ها با ابراز تاسف از خبرسازی های اشتباه و ترساندن مردم از هدفمند کردن یارانه ها با بیان اینکه قرار نیست یارانه ها حذف شود اظهار داشت: برخی کسانی که دنبال حذف یارانه‌ها بودند حالا آمده اند و مردم را می‌ترسانند.

به گزارش رجانیوز، محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در گفتگوی زنده تلویزیونی شب گذشته از شبکه یک سیما درباره اوضاع منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، موضوع هسته‌ای، دستاوردهای سفر 5 روزه به سه کشور آمریکای لاتین و دو کشور آفریقایی و نیز برخی مسایل جاری کشور بخصوص بحث هدفمند کردن یارانه‌ها به سوالات مطرح شده، پاسخ داد.

ادامه مصاحبه دکتر احمدی نژاد با شبکه یک سیما به شرح زیر است:

ادامه مطلب ...

تئوریزه کردن و جعل دین جدید "سبز" در سایه اهانت به حوزه‌های علمیه

گروه سیاسی- شعارهای ساختارشکنانه و ضددینی قانون‌شکنان اگرچه هر بار به گونه ای توسط سران این جریان توجیه شد، اما برگزاری همایشی در دانشگاه تهران ثابت کرد این دست شعارها نه احساسی و صرفا متأثر از فضای خیابانی که برخواسته از نوعی نگرش تئوریک و قضاوت هتاکانه در خصوص جایگاه دین و گزاره های دینی است؛ قضاوتی که عمق تأثر هر دلبسته به اسلام را با خود به همراه دارد.

اگر آغاجری دین را افیون توده ها و حکومت ها می نامید تا راهی به سوی پروتستانتیزم اسلامی بگشاید و حساب پاپ و سزار را از هم جدا کند، اگر سروش از قرائت های متکثر دم می زد تا دیگر هیچ چیز مطلق نماند و اگر مجتهد شبستری از قرائت نبوی می گفت تا قرآن هم تخطئه شود و تجربه ای نبوی لقب بگیرد، اکنون اما همان خط در پس تئوریزه کردن دین سبز با پیامبری میرحسین موسوی(!) است.

تاختن به آنچه در این منظومه سنت کلیسایی دانسته می شود و مهر دگماتیسم زدن بر آنچه مرجعیت دینی بر آن حکم می کند، سرآغازی است که همواره در این خط سیر وجود داشته است. اینجاست که عیار ادعای کسانی که دم از حمایت از مرجعیت می زنند و می کوشند تا بین دولت و مراجع اختلاف ایجاد کنند، مشخص می شود.

ادامه مطلب ...

پیدا شدن مغز متفکر برای جنبش سبز!

مجله تاسیس شده توسط ساموئل هانتینگتون ضمن یک شوخی سیاسی، زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی را جزو 100 متفکر تاثیرگذار جهان و در رده سوم معرفی کرد.
فارین پالیسی مجله آمریکایی وابسته به موسسه واشنگتن پست در این رده بندی، رهنورد را پس از بن برنانکی رئیس بانک مرکزی آمریکا و باراک اوباما قرار داده است. در فهرست البته نام های جالب دیگری هم دیده می شود از جمله ژنرال دیوید پترائوس جنگ سالار آمریکایی(رتبه8)، دیک چنی معاون جنگ طلب بوش(رتبه13)، واسلاو هاول رئیس جمهور مخملی و سابق چک، سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان، آنگ سان سوچی رئیس مخالفان برمه و تحت الحمایه آمریکا، گوردون براون نخست وزیر انگلیس، جورج سوروس سرمایه گذار صهیونیست کودتای مخملین(رتبه38)، بیل کلینتون (رتبه6) ، ایان هیرسی علی(نویسنده سومالیایی الاصل ضداسلام که بعدها تابعیت هلندی اختیار کرد)، عبدالکریم سروش و...
مجله مذکور در معرفی رهنورد، وی را مغز متفکر!! انقلاب سبز در ایران که نقش برجسته ای در هدایت مبارزات انتخاباتی موسوی داشته است نامیده اما توضیح نداده که چرا موسوی مغز متفکر محسوب نشده است!
در متن معرفی رهنورد همچنین آمده است «او یکی از تندروترین اسلامگرایان پس از انقلاب که بر بدنام کردن فمنیست های سکولار فعالیت می کرد اما چند سال بعد خط سیر خود را عوض کرد و به یکی از نیروهای محرک فمینیسم در ایران تبدیل شد. او همچنین از شیرین عبادی برای سخنرانی در دانشگاه الزهرا پس از برنده شدن جایزه نوبل دعوت کرد. او کمپین شوهرش را پیش راند و همراه شوهرش حامیانشان را از طریق تجمعات، فیس بوک، تویتر و پیامک ها سازماندهی می کرد. پوسترهای وی و همسرش زیرکانه به تغییرات لیبرالی اشاره داشت.
مجله آمریکایی، سروش را نیز به عنوان کسی که تفسیر سنتی از اسلام را به چالش کشیده، در رتبه 45 قرار داد.
سایت کلمه وابسته به موسوی ذیل خبر مجله فارین پالیسی تصریح کرده است: « با نگاهی به نام های دیگر این فهرست به نظر می رسد که تدوین آن بیشتر جنبه نمادین داشته است».
سایت رادیو زمانه هم ذیل خبر و از قول مخاطبان نوشت: «پیاز داغش را زیادی زیاد کردن، من تردید دارم اصلاً خانم رهنورد رو بتوان متفکر نامید، چه رسد به سومین متفکر جهان!!!»
این سایت اضافه کرد: شرم آوره! سیاست بازی ابلهانه تا کی سر جایزه و اسم و لقب دادن؟؟ من میفهمم که میخواهیم و اینها هم میخواهند که این جمهوری زورکی بره. اما باباجان با این غلوها و دروغها به مردم لطمه میخوریم چرا که بتهای الکی ساخته میشن. زهرا رهنورد و تاثیر در سیاست خارجی؟ چطور؟ تاثیرگذار در سیاست های جهانی!...
گفتنی است بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات و معلوم شدن ناکامی بزرگ موسوی و جبهه پشت پرده حامی وی، زهرا رهنورد (مغز متفکر جنبش سبز!!) به مصاحبه با شبکه بی بی سی پرداخت و مدعی شد چون من لرستانی و همسرم آذربایجانی است پس معنی ندارد موسوی حتی در این دو استان رأی نیاورده باشد. این مغز متفکر!! در توضیح اظهارات عالمانه!! خود گفت: مگر می شود مردم لرستان به داماد خود!! رأی ندهند؟! و توضیح نداد که وقتی مردم غیور لر به کروبی که فرزند لرستان است بی محلی می کنند، شوهر زهرا رهنورد و به قول وی «داماد» آنها که جای خود دارد!

ترقی: موسوی قبل از انقلاب سوسیالیست بود

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: میرحسین موسوی قبل از انقلاب عضو جمعیت سوسیالیست‌های خداپرست بود.

به گزارش ایرنا، در مناظره امروز (دوشنبه) که بین علی شکوری‌راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد، شکوری‌راد گفت: در تبارشناسی احمدی‌نژاد متوجه می‌شویم که او از دسته چپ جدید است که از راست افراطی هم بدتر بود.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد با شعار عدالت آمد و آزادی را به قربانگاه عدالت برد. عدالتی که در آن آزادی نباشد، عدالت نیست.

ادامه مطلب ...

تناقض اظهارات فعلی با 6 سال قبل محسن هاشمی درباره هزینه منوریل

گروه اجتماعی- در حالی که چندی پیش رییس جمهور در مصاحبه با برنامه تلویزیونی تهران 20 از ضرورت راه اندازی منوریل در تهران برای حل بخشی از مشکلات شهر سخن گفته بود، محسن هاشمی هفته گذشته در اظهارنظری جالب، سفر با دوچرخه یا یک الاغ را ارزان تر از منوریل دانست! او همچنین تاکید کرد: «قیمت تمام شده یک منو‌ریل بین 4 تا 8 هزار دلار است و 4 برابر مترو قیمت دارد!»

اظهارات اخیر محسن هاشمی در خصوص منوریل در حالی است که خود او سابقاً یعنی حدود 8 سال پیش، به ارزان تر بودن قیمت تمام شده منوریل نسبت به مترو اعتراف کرده بود. علت این تناقض گویی ها را شاید بتوان با امداد از ریشه یابی های خود او در خصوص مترو دریافت: «بحث مترو به مشکلات سیاسی برمی گردد.» و انگار این سیاست قرار نیست هیچ گاه دست از سر شهروندان تهرانی و ترافیک نابسامان تهران بردارد.

ادامه مطلب ...

بسیجیان میرحسین موسوی کجا هستند؟!

بسیج پشتیبان انقلاب اسلامی بود و هست و خواهد بود. اینکه امروز برخی آدم‌ها، به بسیج تهمت می‌زنند، نه بخاطر جناحی بودن بسیج، بلکه بخاطر جناحی بودن خودشان است. از انقلاب فاصله گرفته‌اند و وقتی بسیج را می‌بینند که همچنان از آرمان‌های انقلاب و نظام دفاع می‌کند، به آن تهمت جناحی بودن می‌زنند. موسوی می‌گوید:«قرار بود رفتار و اندیشه بسیجی در مردم اثر کند، نه آن که قدرت بسیج بر سر مردم فرود آید» احتمالا میرحسین عزیز عمدا و یا سهوا یادش رفته که این سبزپوشان حامی وی بودند که در آن راهپیمایی صلح و صفا، به پایگاه‌های بسیج حمله کردند و از دیوار آن بالا رفتند و آنجا را به آتش کشیدند!

ادامه مطلب ...

همکاری ایران و برزیل در زمینه نیروگاه‌های هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در گفتگو با تلویزیون ملی برزیل، در پاسخ به این پرسش که آیا ایران آماده است از برزیل فناوری هسته‌ای وارد کند، افزود: فناوری هسته‌ای ایران برای تولید انرژی هسته‌ای است اما فناوری نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده از انرژی هسته‌ای است و 2 کشور در این زمینه می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند.

ادامه مطلب ...

شکایت 100 نماینده از موسوی باید طبق قانون پیگیری شود

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام علی رازینی در خصوص شکایت 100 نماینده از موسوی به دستگاه قضایی گفت که این امر باید بر طبق قانون پیگیری شود.


حجت‌الاسلام و المسلمین علی رازینی معاون حقوقی و توسعه قضائی قوه قضائیه که در سوابق خود ریاست بر دیوان عدالت اداری، دادگستری استان تهران و دادگاه ویژه روحانیت دیده می‌شود، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص محوریت ولی فقیه در وحدت ملی، چگونگی برخورد دستگاه قضایی با متخلفان ریز و درشت، اهتمام قوه قضائیه به برخورد با عوامل اصلی متهمان پس از انتخابات و نیز شکایت 100 نماینده از موسوی، پاسخ گفت
ادامه مطلب ...

تایم: جنبش سبز ایران از آمریکا درخواست کمک کرده است

خبرگزاری فارس: یک مجله آمریکایی در گزارشی از درخواست کمک جنبش سبز مخالف در ایران از آمریکا خبر داد.


به گزارش فارس، مجله آمریکایی "تایم " در گزارشی نوشت: پس از بیش از پنج ماه، جنبش سبز مخالف ایران برای درخواست کمک به آمریکا روی می‌‌آورد.
در حالی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالهای پس از انقلاب و در دوران‌های حساس حافظ منافع مردم و انقلاب بوده است، در این گزارش آمده است: دولت "باراک اوباما " طی هفته‌های گذشته از طریق کانال‌های عمومی و خصوصی چندین درخواست برای اتخاذ موضع محکم‌تر در مقابل سوء استفاده از حقوق بشر در ایران، اجتناب از اقدام نظامی [علیه ایران] و اعمال تحریم‌های شدیدتر و سریعتر علیه سپاه پاسداران انقلاب [اسلامی] و منافع اقتصادی آن دریافت کرده است.
ادامه مطلب ...