موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

عکس: اسناد دولت خاتمى سخن مى گوید

عکس: اسناد دولت خاتمى سخن مى گوید

جوان:در حالى که طى روزهاى گذشته اصلاح طلبان به سنت رفتارهاى انتخاباتى گذشته خود باردیگر بسیج را به اتهام نظامى بودن از حضور در عرصه فعالیت سیاسى منع مى ساختند،اسناد غیر قابل انکار از راى دولت سید محمد خاتمى بر امکان فعالیت این نیروى همیشه حاضر در میدان پرده برمى دارد.

پس از آنکه سردار سرلشگر محمد على جعفرى فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با بیان تقسیم بندى مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب از تقسیم بسیج به دو بخش ،بسیج نظامى و غیر نظامى سخن گفته و اشاره کردکه بسیجیان غیر نظامى مى توانند وارد عرصه فعالیت سیاسى شوند،اصلاح طلبان با تحت شمول خواندن بسیج ذیل نیروهاى مسلح، به تبلیغات علیه این نیرو پرداختند. در همین حال اسناد موجود حکایت از آن دارد که این موضوع در مهرماه سال ۱۳۷۹ و در انتخابات دوره هشتم ریاست جمهورى نیز منجر به مکاتباتى بین سپاه، ستادکل نیروهاى مسلح، وزیر کشور وقت و رئیس جمهورى سابق ( آقاى سید محمد خاتمى) شد که پس از بررسى حقوقى و قانونى توسط معاون حقوقى و امور مجلس وقت ریاست جمهورى ( حجت الاسلام صدوقى) عدم ممنوعیت قانونى براى فعالیت سیاسى بسیجیان عادى و فعال مورد تاکید قرار گرفت و ممنوعیت هاى مندرج در قانون صرفاً براى پرسنل بسیجى ویژه تلقى گردید. روزنامه «جوان» براى پایان دادن به موضوع اخیر و براى روشن ساختن حقایقى که برخى اصلاح طلبان سعى در قلب آن دارد، متن نامه معاونت ارتباطات و تبلیغات دولت هفتم را در این زمینه منتشر مى سازد تا مظلومیت بسیج بیش از پیش براى ملت آگاه ایران روشن شود.
***
(سند شماره یک)
شماره ۲۰۱۶‎/۱۱۴
تاریخ۳۰‎/۸‎/۱۳۷۹
پیوست
با احترام به استحضار مى رساند:
«موضوع پاسخ معاون حقوقى و امور مجلس در خصوص عدم محرومیت بسیجیان از سیاست»
الف) مطلب مندرج در روزنامه آفتاب یزد مورخ ۱۶‎/۷‎/،۱۳۷۹تحت عنوان:«فرمانده نیروى مقاومت: نمى توانیم بسیجیان را ازسیاست محروم کنیم» به استحضار ریاست محترم جمهورى رسید.
پى نوشت فرمودند:
«جناب آقاى صدوقى از نظر حقوقى بررسى شود»
که طى نامه مورخ ۲۱‎/۷‎/۱۳۷۹ ابلاغ گردید.

ب) اینک معاون محترم حقوقى و امور مجلس طى نامه مورخ ۲۹‎/۸‎/۷۹ اعلام داشته:ماده(۶) قانون مقررات استخدامى سپاه انقلاب اسلامى مصوب(۱۳۷۰) پرسنل سپاه را به چهار دسته کادر ثابت،وظیفه،پیمانى و بسیجى تقسیم کرده است که در ماده (۱۳) آن پرسنل بسیجى را به افرادى اطلاق کرده که جهت تحقق ارتش بیست میلیونى تحت پوشش سپاه در مى آیند. پرسنل بسیجى نیز به سه بخش تقسیم شده اند:

الف- بسیجى عادى:عموم اقشار معتقد به قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران و اهداف انقلاب اسلامى هستند که پس از گذراندن دوره آموزشى عمومى به خدمت ارتش بیست میلیونى درآمده و سازماندهى مى شوند.

ب- بسیجى فعال: آن دسته از بسیجیان عادى داوطلب هستند که واجد شرایط بوده و پس از گذراندن دوره هاى آموزشى،سازماندهى شده و ضمن شرکت در برنامه هاى حفظ انسجام در انجام ماموریت هاى محوله با سپاه همکارى مى کنند.

ج- بسیجى ویژه (پاسدار افتخارى):پرسنلى هستند که صلاحیت هاى یک پاسدار را دارا مى باشند و پس از گذراندن آموزش هاى مطروحه در این قانون سازماندهى شده و متعهد مى گردد تا به هنگام نیاز به طور تمام وقت در اختیار سپاه قرار گیرند.

به موجب بند دال ماده(۱۶) همین قانون،«عدم عضویت و هوادارى از احزاب و گروه ها و سازمان هاى سیاسى» از جمله شرایط عمومى استخدام براى کادر ثابت و پیمانى و پرسنل بسیجى ویژه (پاسدارى افتخارى) ذکر شده است و از این رو در قانون ممنوعیتى براى عضویت و هوادارى بسیجیان عادى و فعال از احزاب و گروه هاى سیاسى مطرح نشده است.بدیهى است سازماندهى و استفاده از پرسنل بسیجى باید در چارچوب قوانین و مقررات و ماموریت ها و وظایف قانونى محوله به سپاه پاسداران به عمل آید.
معاونت ارتباطات و تبلیغات دولت

***
(سند شماره دو)
شماره ۵۷۹۷۹۵۷‎/م
تاریخ ۷‎/۹‎/۱۳۷۹
پیوست
بسمه تعالى
جناب آقاى دکتر پاک نژاد
مشاور محترم رئیس جمهور در امور ایثارگران
جناب آقاى رحماندوست
مشاور محترم رئیس جمهور در امور ایثارگران
با سلام
نامه مورخ ۲۹‎/۸‎/۱۳۷۹ معاون محترم حقوقى و امور مجلس رئیس جمهور موضوع:«بررسى حقوقى شرکت بسیجیان در مسائل سیاسى»(تصویر پیوست) به استحضار ریاست محترم جمهورى رسید؛پى نوشت فرمودند:
«قابل توجه و پیگیرى جناب آقاى رحماندوست و جناب آقاى دکتر پاک نژاد»
سید محمد على ابطحى

توضیح المسائل وهابیت

فرقه وهابیت بر اساس یک هدف ظاهری و یک هدف باطنی تشکیل شده است. هدف ظاهری وهابیت عبارت است از اخلاص در توحید و جنگ با شرک و بت پرستی ، ولی واقعیت جنبش وهابیت، چه از جهت فکری و چه عملی، این هدف را تأیید نمی کند، هدف باطنی و پنهان آنها کشتار مسلمانان و افروختن آتش فتنه و جنگ در بین آنان، در جهت خدمت به فراماسونری و امپریالیسم جهانی است و این اصل، محور تمام تلاشهای وهابیت از زمان ظهور تا به امروز است، و آن هدف ظاهری را فقط برای اغوا و گمراه کردن ساده لوحان و عوامّ الناس قرار داده اند. اکنون با توجه به فتواهای صادر شده توسط مفتیان وهابی طی حدود یک سال اخیر که بسیار عجیب و غیر منطقی بوده، بر آن شدیم تا با جمع آوری آن، مجموعه کوچکی را در اختیار علاقمندان قرار دهیم تا با مطالعه ای گذرا به پوچ و منحرف بودن این اندیشه بیشتر پی ببرند.


۱- عجیب‌ترین فتوای وهابیت صادر شد


۲- فتوای تحریم فروش سگ و گربه در عربستان


۳- فتوای ازدواج مجاهدین با دختران کوچک


۴- پرداخت نقدی زکات فطریه حرام است!


۵- فتوای جنجالی "قرضاوی" درباره نوشیدن مشروبات الکلی


۶- فتوای جدید و عجیب علمای سعودی!


۷- نشر "فحشا" با استفاده از "فتوا"


۸- فتوای عجیب یک وهابی درباره بچه دار شدن از راه دور!


۹- صدور فتوایی جنجالی در مورد زنان در مصر


۱۰- نماز کارمندان نباید بیشتر از ده دقیقه طول بکشد


۱۱- اختلاط زنان و مردان در کار حرام نیست


۱۲- فتوای منع تقریب بین مذاهب اسلامی


۱۳- دیدن سریال های ترکیه حرام است


۱۴- "جزیه" دهید وگرنه کشته می‌شوید


۱۵- پوچ‌گرایی یک اندیشه


۱۶- زنان می‌توانند شوهران خود را کتک بزنند


۱۷- یک فتوای عجیب دیگر از وهابی‌ها


۱۸- فروش خانه به شیعیان عربستان حرام شد


۱۹- قامت خدای وهابیت 60 ذراع است!


۲۰- فتوایی جدید: داشتن 9 همسر جایز است!


۲۱- پوشیدن شلوار برای زنان حرام است!


۲۲- مفتی عربستان به دنبال "پیامبر" شدن!


۲۳- رأی دادن به غیر مسلمان حرام است


۲۴- یوگا برای مسلمانان اندونزی حرام اعلام شد


۲۵- تحریم‌کنندگان کالاهای غربی "دمده" هستند


۲۶- دختران 10 ساله هم می‌توانند ازدواج کنند!


۲۷- مسابقه مشاعره از رفتار عصر جاهلیت است


۲۸- سجده نکردن روی فرش افراط‌گری است!


۲۹- عالم وهابی: گل می زنید سجده نکنید!


۳۰ - نقاب‌ شرعی آنست ‌که إبن‌عباس می‌گفت


۳۱- خداى وهابیت چگونه است؟!

دعای فرج، دوای همه دردها

گفتارهایی از آیت‌الله بهجت
او به خاطر گناهان و به خاطر اعمال [بد] ما است که [بیش از] هزار سال در بیابان‌ها در به در و خائف است. سبب غیبت امام زمان(ع) خود ما هستیم. زیرا دستمان به او نمی‌رسد وگرنه، اگر در میان ما بیاید و ظاهر و حاضر شود چه کسی او را می‌کُشد؟ آیا جنّیان او را می‌کُشند یا ما انسان‌ها؟ ما پیشتر و در طول تاریخ ائمه(ع) امتحان خود را پس داده‌ایم!


  • اشاره:

این گفتار، گوهرهای گران‌ارجِ پراکنده‌ای بوده که به همّت بعضی از شاگردان فقیه فرزانه، و پارسای صاحبدل حضرت آیت‌الله العظمی بهجت گردآوری شده و در چند جلد کتاب با عناوین «در محضر بهجت»، «فیضی از ورای سکوت» و... به چاپ رسیده است. این قلم به سائقة دوستی و عشق به اولیای حق، بیاناتی را که عمدتاً پیرامون اهمیت «دعا برای تعجیل در فرج» آن موعود مهربان بوده، به گونه‌ای متصل و مرتبط کنار هم قرار داده تا شکل گفتاری منسجم یافته است.

محور این گفتار را بیشتر، دعای خالصانه و تائبانه برای فرج و همچنین ناظر و حاضر دیدن آن حجّت حیّ موجود موعود به خود اختصاص داده است.

بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزّمان، دعای فرج امام زمان(ع) است؛ البته دعایی که در همة اعمال ما اثر بگذارد. قطعاً اگر کسانی در دعا جدّی و راستگو باشند، مبصراتی (= دیدنی‌هایی) خواهند داشت. باید دعا را با شرایط آن خواند و «توبه از گناهان» از جملة شرایط دعا است.

مخصوصاً دعای شریف «عظم البلا و برح الخفا» را بخوانیم و از خدا بخواهیم که صاحب کار را برساند. با او باشیم. اگر رساند که رساند و اگر نرساند [حداقل] از کنار او دور نشویم. از رضای او دور نرویم. [امام زمان(ع)] حرف‌هایی [را] که ما با یکدیگر می‌زنیم، می‌داند. در هر حال برای تعجیل در امر فرج و رفع نگرانی‌ها و گرفتاری‌ها و نجات و اصلاح حال مؤمنین [این دعا] را بخوانیم: «اللّهمّ اکشف هذه الغمّـ[ عن هذه الامّـ[ بظهوره» خداوندا با ظهور حضرت حجّت(ع) این ناراحتی و نگرانی را از این امّت برطرف نما! تنها انتظار فرج کافی نیست «تهیّأ» (= آمادگی)، اطاعت و بندگی نیز لازم است؛ مخصوصاً با توجّه به قضایایی که پیش از ظهور امام زمان(ع) واقع می‌شود به حدّی که «ملئت ظلماً و جوراً». خدا می‌داند که به واسطة ضعف ایمان بر سر افراد چه می‌آید. خدا کند که ظهور آن حضرت با عافیت مطلق برای اهل ایمان باشد و زود تحقّق پیدا کند.

ادامه مطلب ...

نگاهی به زندگی شیخ حسنعلی اصفهانی ( نخودکی)

پدر
شیخ حسنعلی اصفهانی(ره) فرزند علی اکبر فرزند رجبعلی مقدادی اصفهانی(ره)، در خانواده زهد و تقوی و پارسائی چشم به جهان گشود، پدر وی مرحوم ملاّ علی اکبر، مردی زاهد و پرهیزگار و معاشر اهل علم و تقوی و ملازم مردان حق و حقیقت بود و در عین حال از راه کسب، روزی خود و خانواده را تحصیل می کرد و آنچه عاید او می شد، نیمی را صرف خویش و خانواده می کرد و نیم دیگر را به سادات و ذراری حضرت زهرا علیها السلام اختصاص می داد.

در سال 1269 هجری قمری، دختری به وی عنایت شد که مادرش تا چهار ماه پس از وضع حمل حتی قطره ای شیر در سینه نداشت و آنچه دوا و دعا کردند، مؤثر نیفتاد. تا یکی از دوستان، او را به سوی مردی صاحب نفس به نام حاج محمد صادق تخته پولادی هدایت کرد.

ملاعلی اکبر به دلالت دوست خود، به حضور حاجی رسید و عرض حاجت نمود. حاجی به وی دستور داد تا هر چه دعا و دوا برای زوجه اش گرفته است، از وی دور سازد و خود،  در حبّه نباتی بدمید و فرمود تا آن را به زوجه خود بخوراند. با انجام دستور حاجی، پس از ساعتی شیر از سینه زن جریان یافت و به خارج راه گشود و همین امر سبب ارادت فراوان ملا علی اکبر به مرحوم حاج محمّد صادق(ره) گردید و مدت بیست و دو سال خدمت ایشان را به عهده گرفت و در این مدت، تحت تربیت و ارشاد وی به مقاماتی معنوی نائل آمد. 


ملا علی اکبر در شهر، به کسب خود اشتغال می ورزید و در عین حال حوایج آن مرد بزرگ را نیز فراهم می ساخت و شبهای دوشنبه و جمعه به خدمت او می رفت و در تخت پولاد بیتوته می کرد.
مولود مبارک

ز طرف دیگر مرحوم ملا علی اکبر که فرزند ذکوری نداشت، عهد کرده بود که به اعتاب مقدسه مشرّف و متوسل شود تا خداوند پسری به او کرامت فرماید، این سفر که در سال یازدهم از خدمت او به مرحوم حاجی محمد صادق اتفاق افتاد با حامله شدن عیالش پایان پذیرفت و حاجی قبل از تولّد فرزند به او بشارت پسری داده و سفارش کرده بود که آن پسر را « حسنعلی» نام گذارد.
در سحرگاه یک شب که ملا علی اکبر در تخت پولاد، به خدمت استاد خود سرگرم بود، خبر شادی بخش تولّد نوزاد را از استاد خود می شنود و مجدداً در مورد نامگذاری کودک به « حسنعلی» توصیه می گردد. 
 
 مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی شب دوشنبه و یا جمعه نیمه ماه ذی القعدة الحرام سال 1279 هجری قمری با بشارت قبلی مرحوم حاجی محمّد صادق در اصفهان در محلّه معروف به جهانباره که گویند میهمانسرای سلطان سنجر بوده است، دیده به جهان می گشاید.
 
تربیت دینی و معنوی در خردسالی

مرحوم ملا علی اکبر فرزند دلبند خود را از همان کودکی در هر سحرگاه که خود به تهجّد و عبادت می پرداخته، بیدار و او را با نماز و دعا و راز و نیاز و ذکر خداوند آشنا می ساخته است و از هفت سالگی او را تحت تربیت و مراقبت مرحوم حاج محمد صادق(ره) قرار می داده است.
 


 

ادامه مطلب ...

هر چی باشی،یه حرفی هست

این سئوال مهمیه :آدم باید چه جـوری باشـه؟اصلا چی خوبه ؟

اگه سربزیر و متفکر و توی خودت باشی ،میگن: افسردگی داره ‌،روانیه ،سیماش قاطیه !

اگه بگو و بخند و شاد و شنگول باشه ،میگن: جلف ودلقکه ،هجوه !

اگه چاق باشه  و اضافه وزن داشته باشه،میگن: شکمو ،پرخور،مال مفت تور کرده!

اگه لاغر و جمع و جور باشه ، میگن: کنسه ،نخوره ، حمال وارثه!شایدم مریضی لاعلاج داره!

 اگه از حقش دفاع کنه و زیر بار زور نره ، میگن: جنجالیه !!، با همه دعوا داره ، خروس جنگیه !

اگه از حقش بگذره و گذشت کنه ، میگن: بی عرضه‌س ، حیف نون و دست و پا چلفتیه !

 اگه اهل تحقیقات و کتاب باشه ، میگن: اینو ،واسه ما آدم شده!داره ادا در میاره بگه روشنفکره!

اگه با همسرش مشکل نداشته باشه ،میگن: زن ذلیله ، زن نگرفته که ،شوهر کرده !

اگه مرد سالار و حرف ، حرف خودش باشه ، میگن: انگار کلفت آورده !

اگه دست به جیب باشه و کمک کنه ، میگن: پول پارو می‌کنه ، پول مفت داره دلش نمیسوزه!

اگه اهل بریز و بپاش و ولخرج نباشه ، میگن: پول هاشو انبار می‌کنه ، جون به عزرائیل نمی‌ده !

 اگه زبون باز و متملق و چاخان باشه ، میگن: معاشرتیه ، فوق‌العاده‌س ، دوست داشتنیه !

اگه راست و درست و بی‌کلک باشه ، میگن: هیچی نمی‌شه ، به درد لای جرز می‌خوره !

و بالاخره اگه هر روز تلفن ،ایمیل یا سر بزنه می گن: بیکاره،معلوم نیست کی کار می کنه وای به حال اونایی که این یارو  واسشون کار می کنه!

اگه اینکارا رو هم نکنه،می گن چرا سر سنگین شدی !!!کلاس میزاری حالا ااااااااااااااااااا