موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

بیانیه بسیج شریف دربراه اخراجی های 3

جهان:بیانیه «مرکز سینما تمدن بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف» پیرامون قاچاق فیلم «اخراجی های۳»
بسم الله الرحمن الرحیم
مطابق پیش بینی های قبلی، سومین فیلم از سه گانه «اخراجی ها» نیز نوروز امسال با فروش بالایی مواجه شد که این فروش با سرعت خوبی همچنان ادامه دارد؛ بطوریکه احتمال می رود «اخراجی ها» همچنان عنوان پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را یدک بکشد..............

جهان:بیانیه «مرکز سینما تمدن بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف» پیرامون قاچاق فیلم «اخراجی های۳»

بسم الله الرحمن الرحیم
مطابق پیش بینی های قبلی، سومین فیلم از سه گانه «اخراجی ها» نیز نوروز امسال با فروش بالایی مواجه شد که این فروش با سرعت خوبی همچنان ادامه دارد؛ بطوریکه احتمال می رود «اخراجی ها» همچنان عنوان پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را یدک بکشد.
اما آنچه در این بین، تأسف و در عین حال تعجب ما را به دنبال داشت، عکس العمل کودکانه و دیکتاتور مآبانه ای بود که علیه این فیلم رقم خورد. کسانی که نوک پیکان طنز آلود «اخراجی های۳» آنها را هدف گرفته است، یعنی همان¬ها که آگاه تر شدن مردم، منافی منافع مادی و حضور دوباره شان در عرصه های سیاسی است، ظاهراً به چنان عصبیتی دچار شده اند که مجبور به انجام اقداماتی خلاف قانون، اخلاق و عرف جامعه ی فرهنگی و سیاسی ایران شده اند.
آنها در وهله ی اول تحریم «اخراجی های ۳» را دستمایه تضعیف آن قرار دادند؛ اما وقتی متوجه ناتوانی خود در منصرف نمودن مردم از تماشای این فیلم شدند، در قدم بعدی، در اقدامی کور تصمیم گرفتند به موازات اکران فیلم روی پرده ی سینما، آن را بصورت غیر قانونی توزیع کنند و به بیان دیگر آن را «قاچاق» نمایند؛ تا اگر نمی توانند از تعداد بیننده های «اخراجی ها» کم کنند، حداقل از میزان فروش میلیاردی اش در سالن های سینما بکاهند!
مرکز سینما تمدن بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، در عین حال که سومین فیلم سینمایی مسعود ده نمکی را آلوده به فضای رقص و آواز رایج در سینمای ایران دانسته و نیز علاوه بر این، صحنه هایی از فیلم همچون مورد تمسخر قرار دادن اقدامات اساسی و ضروری دولت مثل «هدفمند کردن یارانه ها» را بر نمی تابد، اما با تمام وجود از جسارت و شجاعت کم نظیر این فیلم در نمایشِ بازی خوردن عده ای توسط «بازی خورده های غرب و لیبرال مسلک های دو رو» و نیز «کسانی که بی هیچ آورده ای، همواره خود را طلبکار نظام و انقلاب می¬دانند و در پوشش ظاهر انقلابی تنها بارِ گرانی بر دوش مردم هستند»، تقدیر بعمل آورده و از همه ی هنروران و بازیگرانی که در تولید این محصول رسانه¬ای مشارکت داشته اند، تشکر می نماید. همچنین هرگونه اقدام غیر فرهنگی علیه این فیلم را محکوم کرده، آن را مناسب فضای فرهنگی کشور ندانسته و خواهان برخورد جدی مسئولین ذی ربط، با عاملین اصلی آن است.
به امید آنکه چنین اتفاقاتی در مورد هیچ فیلم دیگری تکرار نشود و همه ی ما، نه در ادعا که در عمل، تحمل شنیدن صدای مخالف را داشته باشیم.
در پایان نیز، حضور «سینماگران جوان» دیگری در آینده ای نه چندان دور را نوید می¬دهیم، که عدالت¬خواهانه در میدان فرهنگ و هنر حاضر خواهند شد و هنرِ برگرفته از گفتمان مهجور سینما یعنی «گفتمان انقلاب اسلامی» را بر پرده های سینما حک خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد