موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

استقبال اسرائیل از رفتار آشوب زای موسوی

سایت رسمی وزارت خارجه اسرائیل با انتشار مقاله ای به قلم "منشه امیر" از اقدامات آشوب زای میرحسین موسوی در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم استقبال کرد.

به گزارش ایرنا در این مقاله که به عنوان تحلیل هفتگی وزارت خارجه اسرائیل منتشر شده آمده است: " تصور [حکومت اسلامی] در این انتخابات آن بود که میرحسین موسوی،آدم سر به راهی است و اعتراضی نخواهد کرد.

محسن رضائی و مهدی کروبی نیز بخشی از نظام هستند و حتی اگر اعتراضی هم کنند، گوش شنوائی وجود نخواهد داشت و به زودی آرام خواهند گرفت. [اما] ارزیابی [حکومت اسلامی] اشتباه درآمد:موسوی که به خودش، همسرش و شخصیت سیاسی اش توهین شده بود،رهبری اعتراض ها را به عهده گرفت و دیدیم و شنیدیم که در این چهار هفته چه گذشت... امروز موسوی و کروبی و حتی محمد خاتمی احساس می کنند که اگر راه سکوت در پیش گیرند و تسلیم شوند، جناح احمدی نژاد آنان را از صحنه سیاسی حذف می کند ،هاشمی رفسنجانی نیز همین احساس را دارد.[بر همین اساس] گفته شد که رفسنجانی، موسوی و دیگران را علم کرده که احمدی نژاد را از گردونه خارج کنند ،[چون] رفسنجانی همیشه تلاش کرده خود را بالا برده و در ردیف رهبر قرار دهد."

گفتنی است متن کامل این مقاله در شامگاه شنبه 20 تیر 88 از رادیو اسرائیل نیز قرائت شده است.

مرعشی و ارائه راهکار فرار از قانون به میرحسین

پس از زمزمه تشکیل حزب سیاسی توسط میرحسین موسوی و نگرانی برخی اطرافیان وی ازعدم صدور چنین مجوزی به خاطر عملکرد غیرقانونی میرحسین در انتخابات، ‌حسین‌مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران به وی توصیه کرد به جای تاسیس حزب (که نیازمند مجوز از کمیسیون احزاب می‌باشد) به فکر تشکیل جبهه سیاسی باشد.

مرعشی تلویحاً این پیشنهاد را به مثابه راهی برای ‌فرارموسوی از محدودیت‌های قانونی عنوان کرد و به ایلنا گفته است: ‌جبهه سیاسی نیاز به مصوبه جدید ندارد و احزاب، ‌شخصیت‌های حقوقی و حقیقی و مردم علاقه‌مند می‌توانند در این جبهه عضو شوند.

وی احتمال احیای حزب جمهوری اسلامی توسط موسوی را دوراز ذهن دانسته و گفته است: ‌احیای حزب جمهوری اسلامی توسط میر حسین با واقعیات موجود هماهنگ نیست ‌و بخش مهمی از نیروهای سیاسی همراه موسوی از جمله افراد حزبی و جمعیت‌هایی هستند که از قبل با او بودند و اکنون هم فعال هستند. را فرا بخوانند!

با این جور عدالت همه رم می کنند!

دکتر شریعتی جمله ای از از جرج جرداق دارد که می گوید :علی کشته عدالتش شد.

راست گفته وقتی شمشیر عدالت بلند شود شکم های بهره مند شده از حرام کنار هم جمع می شوند و علی تنها می ماند!

امام علی برای یکی از کارگزارانش نوشت:

از خدا بترس و مالهای این مردمان را به ایشان بازگردان.اگر چنین نکنی و دستم به تو برسد تو را به عقوبتی خواهم رساند که نزد خدا عذر خواه کار تو باشدو با شمشیر خود تو را  به گونه ای خواهم زد که هیچ کس را با آن  نزده ام مگر آنکه داخل آتش شده است.

به خدا قسم که اگر حسن و حسینم هم کاری مثل تو کرده باشند در حق ایشان سستی روا نمی دارم و جانبداری از من نخواهند دید....

 

از این جملات حضرت چنین بر می آید که حتی در حکومت معصوم و کارگزار منتسب به امام معصوم هم احتمال خطا کردن وجود دارد و کسی نمی تواند خودش را پشت مقدسات پنهان کند.

و برخورد با حاکم فاسد باید به این شدت باشد

از آقا زاده های مسئولین هم باید حساب کشید و کسی نباید توقع دفاع از خود و حاشیه  امنیت داشته باشد...

با این حساب رنجیده ها ی از شمشیر عدالت حق دارند که از قطع مواجب باد آورده هار شوند و پاچه ملت را بگیرند

موسوی و سابقه

موسوی و سابقه "خیال" و "تخیل" در فرهنگستان هنر

میرحسین موسوی از سال 1377 تاکنون ریاست فرهنگستان هنر را با حکم رؤسای جمهور این 11 سال بر عهده دارد. بررسی فعالیت‌های فرهنگستان هنر در دوره ریاست موسوی بیانگر آن است که در عناوین این فعالیت‌ها عنوان "خیال " و "تخیل " بیش از هر واژه دیگری کاربرد داشته است.

به گزارش رجانیوز، در حالی برخی ناظران سیاسی معتقدند اتفاقات رخداده پس از انتخابات دهم، ناشی از توهم ناکامان پس از انتخابات، به‌ویژه میرحسین موسوی بوده است، روزنامه جوان در شماره امروز خود با اشاره پژوهش‌ها، آثار منتشر شده و هم‌اندیشی‌های برگزار شده در فرهنگستان هنر نشان داد بیشترین فعالیت این فرهنگستان متمرکز بر مقوله‌ی "خیال" بوده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگستان هنر در عمر 11 ساله‌اش را می‌توان در چند محور برگزاری همایش، هم اندیشی، نمایشگاه، دوسالانه، انتشار فصلنامه، ماهنامه و کتاب‌های تخصصی خلاصه کرد، عناوین برخی از این فعالیت‌ها را برشمرده است.

فصلنامه خیال، ویژه‌نامه‌های نقش خیال، طرح خیال، نوای خیال،‌ سایه خیال، تصویر خیال، تندیس خیال، معراج خیال، اقلیم خیال، جوانه خیال، آوای خیال، صور خیال، فصلنامه خیال شرقی، ماهنامه آیینه خیال و... از آثار منتشر شده در فرهنگستان هنر است که در این مجله‌ها موضوع‌های مختلفی بررسی می‌شود.

از جمله در فصلنامه خیال، مقاله‌های مکان مخیل، باغ حسن، طبیعت گیاهی و صور خیال، خیال به روایت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، عالم خیال به روایت شیخ اشراق، هنر دینی در آیینه متون کهن هنر و آرای کومارا سوامی و بررسی نماد درخت در آثار عباس کیارستمی به چاپ رسیده است.

در زمینه انتشار کتاب هم فرهنگستان هنر در حوزه‌های تخصصی هنر کتاب‌هایی را منتشر کرده است. "عکس رویان، خیال عارفان"، "فراسوی ایمان، هنر مدرن و تخیل مذهبی"،‌ "صور خیال در شعر سبک اصفهانی"، "مقالات اولین هم‌اندیشی تخیل هنری"، "خیال ایرانی"، "بهزاد در خاطر و خیال من"،‌ "متافیزیک خیال در گلشن راز شبستری"، "خلیل و خیال، یادنامه استاد خلیل درودچی"، "دیالکتیک برون و درون، پدیدار شناسی خیال"‌، "ترمه‌های سلطنتی ایران و کشمیر"،‌ "کلیساهای ارامنه جلفای نو اصفهان"، "حضور طبیعت در مجموعه چینی‌های آبی و سفید" و "پژوهشی در زیلوی یزد" عنوان برخی از کتاب‌های منتشر شده توسط فرهنگستان هنر است.

هم‌اندیشی تخیل هنری (8/10/87)، اولین هم‌اندیشی تخیل هنری (8/7/83)، دومین هم‌اندیشی تخیل هنری (23/8/84)، سومین هم‌اندیشی تخیل هنری (15/8/85)، هم‌اندیشی تخیل و مهاجرت (8/10/87)، نمایشگاه تجلی عاشورا در آیینه خیال (10/12/84)، نمایشگاه خیال ایرانی (17/2/84)، نمایشگاه بهزاد در خاطر و خیال من (23/9/82)، نمایشگاه و کارگاه تخصصی "حماسه خرمشهر به روایت نقاشان خیالی‌ساز" (7/3/87) و... از سوی این فرهنگستان در دوره 11 ساله ریاست موسوی برپا شده است.

فرهنگستان هنر، گروه‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف هنری دارد. یکی از این گروه‌ها، گروه پژوهشی "تخیل هنری" است. این گروه تا کنون 3 هم‌اندیشی تخیل هنری و سخنرانی‌هایی با موضوع: "تخیل ادبی و هنری از منظر گاستون باشلار"، "تخیل‌ هنری از منظر ژاک لاکان"، "مولانا، تخیل و هنر"، "تخیل هنری از منظر ژیلبه دوران"، "تخیل هنری از منظر ابن‌عربی" و "تخیل هنری از منظر شیخ اشراق" برگزار کرده است

جزییات جدید از خانه تیمی حامیان موسوی

انصار نیوز:

کشف خانه تیمی حامیان مهندس موسوی در میدان هفت‏تیر ابعاد جدیدی از ساماندهی آشوب‏های خیابانی در تهران را روشن کرد.

پلیس اطلاعات و امنیت تهران با همکاری دیگر نهادهای امنیتی کشور، با گزارش‏های مردمی و همچنین بعد از چند روز تعقیب و مراقبت سرخط‏های آشوب‏های خیابانی، عصر روز دوشنبه اول تیرماه موفق شد یکی از چند مرکز ساماندهی آشوب‏های خیابانی در تهران را شناسایی کند که متاسفانه این مرکز در دفتر روزنامه «کلمه سبز» قرار داشت.

انتشار روزنامه کلمه‌سبز، روز 23 خرداد توسط مسوولین این روزنامه متوقف شده بود و مسوولین این روزنامه با همکاری افرادی چون مهدی هاشمی و مصطفی تاج‏زاده عملا این دفتر را به کانون ساماندهی آشوب‏های خیابانی مبدل ساختند.

بر اساس فیلم‏هایی که از بدو ورود نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت تهران به روزنامه کلمه‌سبز در میدان هفت‏تیر مشهود است، حجم بالای دستگاه‏های تکثیر لوح فشرده(CD)، مونتاژ فیلم، اعلامیه‏های جعلی و دستگاه‏هایی اینترنتی متصل به سرورهای خارج از کشور است.

همچنین در بررسی‏ها مشخص می‏شود علیرضا بهشتی شیرازی سردبیر روزنامه، کار تقریر و تنظیم برخی اطلاعیه‏های جعلی را با همفکری مهدی هاشمی انجام می‏داده است.

لازم به یادآوری است علی‌رضا بهشتی شیرازی با  سید علیرضا حسینی بهشتی (فرزند شهید بهشتی) تفاوت دارد.

از جمله جعلیات علی‌رضا بهشتی شیرازی، می‏توان به نامه جعلی منتسب به وزارت کشور به رهبری در مورد انتخابات اشاره کرد.

همچنین در این مرکز، برخی فیلم‏ها که به طور اختصاصی از BBC فارسی، CNN، VOA و برخی دیگر از شبکه‏های خارجی به صورت اختصاصی پخش می‏شده در این مرکز مونتاژ و تدوین شده است.

طرح‏ها و گزارشات ریز تجمعات و آشوب‏های گذشته و اغتشاشات آینده از دیگر اسنادی است که در این مرکز کشف شده است.

در دقایق اول کشف این مرکز ساماندهی آشوب‏های خیابانی، میرحسین موسوی تلاش داشته خود شخصا وارد موضوع شود که با اطلاع از اسناد کشف شده از نیمه راه به منزل خود باز می‏گردد.

حدود ۲4 نفر از افرادی که در محل روزنامه و یا همان مرکز ساماندهی آشوب‏های خیابانی در حال طراحی برخی تحرکات بودند اکنون در بازداشت و بازجویی به سر می‏برند.

از دو مرکز دیگر نیز که یکی از آنها در خیابان شهید مطهری واقع است اسناد دیگری از آشوب‏های اخیر کشف شده که هنوز هیچ خبری از آن منتشر نشده است.

گفتنی است هیات نظارت بر مطبوعات،12 اسفندماه سال گذشته، خارج از نوبت، با درخواست میرحسین موسوی برای انتشار روزنامه‌ کلمه‌سبز موافقت کرده بود.

لیکن شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸، مهندس موسوی در گفت‌وگو با سایت آفتاب در خصوص انتشار روزنامه کلمه از سوی ستاد خود و در پاسخ به این سؤال که آیا روزنامه کلمه برای شما و ستاد انتخاباتی شما نیست گفت: «بنده اطلاعی از این روزنامه و انتشار آن ندارم».


دستت اما حکایتی دارد

دستت اما حکایتی دارد

جسم تو کامل است، ناقص نیست / می‌دهد عطر یک بغل گل یاس / دستت اما حکایتی دارد... / رَحِمَ اللهُ عَمِی العباس!
  
یکی از خطیبان قمی و شاعر آئینی این شهر، به مناسبت حال و هوای این روزهای کشور و سخنان تاریخی مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر تهران، شعری سروده است.

دیشب این طبع، بی‌قرار شما
خواست عرض ارادتی بکند
دست کم از دل شکسته‌تان
واژه‌هایم عیادتی بکند

***

چشم بد دور، عمرتان بسیار
کس نبیند ملالتان آقا!
ما نمردیم خون دل بخوری
تخت باشد خیالتان آقا!

***

چیست روباه در مصاف شیر؟!
چه نیازی به امر یا گفته؟!
تو فقط ابرویی به هم آور
می‌شود خواب دشمن آشفته

***

هست خاموشی‌ات پر از فریاد
در تو آرامشی است طوفانی
«الذی انزل السکینه» تو را
کرده سرشار از فراوانی

***

واژه‌ها از لبت تراویدند
پرصلابت، پرعاطفه، پرشور
آفریدند در دل مردم
عزت، آمادگی، حماسه، حضور

***

این حماسه همه ز یمن تو بود
گرچه از آن مردمش خواندی
رهبرا! تا ابد ولی محبوب
در دل عاشقان خود ماندی

***

سهم دلدادگان تو سلوی
قسمتِ دشمنان تو سجیل
رهبری نیست در جهان جز تو
که ز امت چنین کند تجلیل

***

نسل سوم چو نسل اول هست
با شعف با شعور با باور
جاری است انقلاب چون کوثر
هان! «فصل لربک وانحر»

***

گرچه در باغ سینه‌ات داری
لطف‌ها، مهرها، محبت‌ها
گفتی اما نمی‌روی چو حسین
تا ابد زیر بار بدعت‌ها!

***

ناگهان در نماز جمعه شهر
عطر محراب جمکران گل کرد
بغض تو تا شکست بر لب‌ها
ذکر یا صاحب الزمان (عج) گل کرد

***

جان ایران! چه شد که جانت را
جان ناقابلی گمان کردی؟!
آبروی همه مسلمانان
اشک ما را چرا درآوردی؟!

***

جسم تو کامل است، ناقص نیست
می‌دهد عطر یک بغل گل یاس
دستت اما حکایتی دارد...
رَحِمَ اللهُ عَمِی العباس!
  

گیرنده: میرحسین موسوی

جناب آقای مهندس موسوی

سلام علیکم

این روزها شاهد ادعای شما مبنی بر "تقلب گسترده" در انتخابات، و درخواستتان برای ابطال انتخابات هستیم. شاهد هماهنگی تظاهرات و راهپیمایی های غیر قانونی توسط شما هستیم، که تبعات اسف باری برای ملت ایران داشته است. تظاهراتی که مجال فعالیت گسترده به اغتشاش گران و تروریستها داده، و تا به حال جان 10 تن از هموطنانمان را گرفته، و خسارات گسترده به اموال خصوصی و عمومی متحمل کرده است. شما هم با شانه خالی کردن از مسئولیت این مصائب که متوجه شخص شماست، آن را بی دلیل و مدرک به "لباس شخصی های" بسیج و نیروی انتظامی نسبت می دهید، در حالی که حتی برخی رسانه های غربی اذعان دارند که این روزها سازمان جاسوسی سیا در ایران بسیار فعال است.......


ادامه مطلب ...