موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

چرا دعا می‌کنیم و برآورده نمی‌شود؟

از اعمال ماه مبارک رمضان دعا است و ادعیه‌ای نیز برای این ماه مبارک سفارش شده است. چه بهتر که دعاهای مومنین در این ماه مبارک با شرط مذکور به جا آورده شود، تا انشاالله مستجاب شود.............

سرویس فرهنگ و هنر جهان – حضرت آیةالله بهجت، رضوان‌الله تعالی علیه، از شاگردان حضرت آیة‌الله قاضی، رضوان تعالی الله علیه در عرفان بودند و دستورات و تاکیدات عرفانی ایشان، از قابل اعتمادترین دستوراتی است که در دست ماست. مخاطبین محترم آن‌قدر از کرامات ایشان شنیده‌اند که نیازی به تکرار این مکرر نباشد.

از این فخر عالم تشیع سوال شد که چرا این همه دعا می‌کنیم و مستجاب نمی‌شود؟ بهجت عارفان و سالکان در پاسخ فرمودند: "زیرا استجابت دعا شرطش توبه است، لذا ملائکه می‌گویند: این مشروط (دعا) را با شرطش (توبه) چرا به جا نمی‌آورید تا مستحاب شود؟ و چرا دعای تائب و دعای با توبه نمی‌‌‌‌کنید؟!" (به نقل از کتاب پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیةالله بهجت، جلد اول)

از اعمال ماه مبارک رمضان دعا است و ادعیه‌ای نیز برای این ماه مبارک سفارش شده است. چه بهتر که دعاهای مومنین در این ماه مبارک با شرط مذکور به جا آورده شود، تا انشاالله مستجاب شود. البته توبه نیز خود شرایطی دارد که در روایات دیگر تشریح شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد