موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

خاتمی: نظام توبه کند می‌بخشیم!

شبکه ایران: سید محمد خاتمی که از او به عنوان یکی از سران فتنه یاد می شود، در سخنانی در جمع اعضای شورای مرکزی حزب جوانان اسلامی، خود و همفکرانش را "دوست" و "دلسوز" و منتقدانش را "مخالف" انقلاب و اسلام نامید.

وی همچنین دیدگاه قالب در میان مردم را که معتقدند تلاش سال گذشته جریان فتنه با هدف "براندازی" بوده، زیرسوال برد.................

شبکه ایران: سید محمد خاتمی که از او به عنوان یکی از سران فتنه یاد می شود، در سخنانی در جمع اعضای شورای مرکزی حزب جوانان اسلامی، خود و همفکرانش را "دوست" و "دلسوز" و منتقدانش را "مخالف" انقلاب و اسلام نامید.

وی همچنین دیدگاه قالب در میان مردم را که معتقدند تلاش سال گذشته جریان فتنه با هدف "براندازی" بوده، زیرسوال برد.

وی در ابتدا به آنچه مناسبت های مهم خرداد ماه می نامید، اشاره کرد و از اعتراض یکپارچه جمعیت میلیونی عزاداران امام راحل در روز 14 خرداد به سیدحسن خمینی، به عنوان یک "حادثه تلخ" نام برد.

آقای خاتمی که از هتاکان به امام راحل در آذر ماه سال 88 حمایت کرده است، در توضیح این ادعای خود گفت: حتی به نام امام هم می‌شود با امام مخالفت کرد و به نام امام با میراث امام و نمادهای تداوم راه امام مخالفت و اعتراض و جفا کرد، این مساله مساله مهمی است که به نام امام و انقلاب با محتوا و راه و اندیشه امام مبارزه و مخالفت کرد.

چشم پوشی بر اتهام بزرگ مجمع روحانیون

رئیس دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به راهپیمایی غیرقانونی 25 خرداد سال گذشته، حضور معترضان را "باشکوه"، "آرام" و "ضد خشونت" نامید اما در عین حال به آشوب شب 30 خرداد 88 که به دعوت مجمع روحانیون مبارز، حزب متبوع آقای خاتمی، برگزار و منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن از شهروندان شد، اشاره نکرد.

وی که از سوی محافل بیگانه به عنوان یکی از سران مخالف جمهوری اسلامی شناخته می شود، با بیان اینکه «ما کسانی هستیم که دلمان می‌خواست و می‌خواهد که نظام جمهوری اسلامی قوی، آبرومند و دارای اعتبار باشد»، با تکرار سخنان گذشته مدعی شد: «وضعیتی که الان جمهوری اسلامی از نظر مدیریت و موقعیتی که در جهان دارد وضعیت مطلوبی نیست.»

رئیس بنیاد باران با اشاره به ماجرای انحراف شخصیت هایی همچون طلحه و زبیر که در سال اخیر درباره شخصی که "صحنه گردان انتخابات" نامیده شد، مطرح می شود، گفت: طلحه و زبیر شخصیت‌های بسیار برجسته بودند ولی نتوانستند عدل امیرالومنین را تحمل کنند و اولین کسانیکه نقض بیعت کردند همین‌ها بودند.

ما سلاح نداشتیم

به گزارش روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی، وی تاکید کرد: "با این حال علی(ع) ابدا با آنها برخورد نکرد، آن‌ها را آزاد آزاد گذاشت، حتی به کسانیکه می‌خواستند برخورد کنند و می‌گفتند آن‌ها فتنه به پا می‌کنند می‌فرمود آنها آزادند و نمی‌خواهند حکومت ما را قبول کنند ولی دست به شمشیر نبرده‌اند آنها را رها کنید."

وی با رد مشابهت سران جریان فتنه با طلحه و زبیر و بدون اشاره به انواع سلاح هایی که از فتنه گران کشف شد، از سخنانش نتیجه گرفت، حرکت جریان فتنه بدون خشونت بوده است بنابراین نظام باید این جریان را آزاد بگذارد.

ما دلسوز انقلابیم

آقای خاتمی در ادامه مدعی شد که او و دیگر سران و نیروهای فتنه  "دلشان برای انقلاب می‌سوزد" و "برانداز" نیستند به همین دلیل نباید با آنان برخورد کرد: "بسیار بد است وقتی مردم بخواهند از حقوقشان دفاع کنند حتی کسانیکه دلشان برای انقلاب می‌سوزد بیاییم برای توجیه برخورد با آن‌ها بگوییم آن‌ها براندازند، برانداز یعنی کسی که دست به سلاح می‌برد و بخواهد تشکیلات را از بین ببرد نه کسی که معتقد است حقی دارد و اعتراضی می‌کند و اتفاقا اعتراض آن هم بصورت مدنی است و در مسیر انقلاب."

وی با بیان اینکه "من دشمنی و توطئه علیه نظام و مردم را انکار نمی‌کنم"، حساب خود و نزدیکانش را از گروه های برانداز و جریان فتنه جدا کرد و همراهی خود با توطئه گران را "توهم" نامید.

وی گفت: چرا باید چهره‌هائی که انتقاد و اعتراض دارند به این همه اتهامات متهم شوند و بعد هم برای این توهم و توجیه رفتارها، تحلیل ها و توجیهات عجیب و غریب تراشیده می شود.اینها غلط است و فکر می‌کنیم امروز بی‌اساس بودن این توهم و نادرستی روش‌های اعمال شده بر اساس آن بر هر انسان منصفی آشکار شده باشد.

جمهوری اسلامی را می بخشیم

رئیس بنیاد باران، حتی پا را از این فراتر گذاشت و بدون توجه به اعترضات گسترده مردم علیه او و دیگر سران فتنه، از جمله در راهپیمایی ده ها میلیونی روز 9 دی ماه و 22 بهمن سال گذشته، در جایگاه شاکی نظام و مدافع حقوق مردم نشست و گفت: باید کاستی ها و جفاهای گذشته را جبران کرد درعین حال معتقدم مردم بزرگوارند و واقع‌بین که حتی اگر بنا باشد این فضا در آینده ادامه پیدا نکند مردم از حق خودشان می‌گذرند.

آقای خاتمی در ادامه در عبارت جالبی با عنوان "جبران پیشکش"، گفت که از جمهوری اسلامی نمی خواهد کاستی های مورد نظر او را "جبران" کند.

وی همچنین تهدید کرد که "هنوز دیر نشده نگذاریم نارضایتی های موجود به اصل نظام سرایت بکند؛ خطری که امروز وجود دارد این است که کم کم مسائل متوجه اصل نظام می‌شود."

آقای خاتمی البته در کل سخنانش، به اتهاماتی که اکنون از سوی حامیان انقلاب اسلامی به وی وارد شده است، نظیر بی اعتنایی به رای مردم و قانون اساسی، همراهی با محافل بیگانه و برانداز، برگزاری جلساتی با مقامات ارشد آمریکایی و جورج سوروس(پدر انقلاب های مخملی) پیش از انتخابات و هدایت فتنه سال گذشته هیچ اشاره ای نکرد.

برخی منابع امنیتی، گوشه هایی از اسناد این اتهامات را هم منتشر کرده اند اما رئیس بنیاد باران تاکنون حاضر به پذیرش عملکرد خود و تمکین به رای مردم و قانون نشده است.

دست پیش گرفتن برای پس نیفتادن

وی در شش ماه اخیر تنها کوشیده است، تا با طرح اعتراض هایی در جلسات محرمانه به افراطی گری دیگر سران فتنه، رویکرد خود را معتدل نشان دهد و بدین وسیله زمینه پاسخگویی اش به مردم و دستگاه قضا را از بین ببرد.

با این حال، اسفند ماه سال 88، رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری، تاکید کردند کسانی که در مقابل قانون و رای مردم ایستاده اند، حق حضور در چاچوب نظام را ندارند.

به همین دلیل تحلیلگران سیاسی معتقدند که نشستن آقای خاتمی بر جایگاه شاکی و "دست پیش گرفتن" وی، برای "پس نیفتادن" است.

نظرات 3 + ارسال نظر
ساجد یکشنبه 6 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 http://http://siasatnegareh.blogfa.com/

چگونه احمدی نژاد از موسوی پیشی گرفت؟
این راز را در چشمان سبز ببینید.

http://siasatnegareh.blogfa.com/

حامی چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 15:24 http://holyland8.persianblog.ir/

با قدم هاتون وبلاگمو نور باران کنید

حامی پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 21:16 http://holyland8.persianblog.ir/

سلام عزیزم
یه لطف میکنید نظرتونو راجع به طرحم بگید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد