موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

گفته‌های علی انسانی درباره رباعیات ضد فتنه‌اش

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد
گفته‌های علی انسانی درباره رباعیات ضد فتنه‌اش

خبرگزاری فارس: شاعر و مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) با بیان اینکه فتنه‌گران در کشوری که متکی بر الطاف امام زمان (عج) است، کاری از پیش نمی‌برند، بر شرکت خود و مردم انقلابی ایران در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن تأکید کرد.

حاج علی انسانی، شاعر و مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) که به تازگی دو رباعی به مناسبت چهلمین روز حماسه 9 دی سروده است، در گفت‌وگو با خبرنگار آئین و اندیشه فارس در این خصوص توضیحاتی را بیان کرد.
وی با تأکید بر اینکه وظیفه هر شخص ایرانی است که از انقلاب اسلامی دفاع و حمایت کند، گفت: هر شخصی که در فضای متبرّک ایران اسلامی نفس می‌کشد و لطف، صفا و صمیمیت مردم را می‌بیند باید از آرمان‌های انقلاب دفاع کند.
انسانی افزود: ما مدیون و مرهون خون شهدا و امام شهدا هستیم و خود را در سرزمینی که صاحب اصلی آن امام زمان (عج) حس می‌کنیم و شرکت در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن کم‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.
این شاعر و مداح پیشکسوت اهل‌بیت (ع)، راهپیمایی 22 بهمن را «مانور الهی» عنوان کرد و افزود: دشمنان این انقلاب بدانند که سمپاشی‌های آنان با آمادگی و حضور همیشه در صحنه مردم خنثی خواهد شد. ملت ایران در خط امام راحل (ره) و ذیل فرامین مقام معظم رهبری حرکت و فتنه‌ها را خنثی می‌کند.
انسانی با اشاره به دو رباعی اخیر خود که در مذمت فتنه‌گران سروده است، افزود: در رباعی «ای می‌زدگان، میکده پیری دارد/ای راهروان قافله میری دارد/این حیله و مکر و چنگ و دندان تا کی؟/ای روبه و گرگ، بیشه شیری دارد»‌ منظور از «پیر» میکده و «شیر» بیشه، مقام معظم رهبری است. «روبه» و «گرگ» نیز در اصطلاح شعری آرایه «لف و نشر» است و به «حیله و مکر» و «چنگ و دندان» مربوط است.
وی ادامه داد: مراد از روباه حیله‌گر و مکار، انگلیس است. چنگال گرگ نیز به آمریکا و فرزند نامشروعش اسرائیل اشاره دارد.
این شاعر آئینی در توضیح رباعی دیگر خود گفت: در رباعی «آن روز بساط خویش را برچیدند/حرمت شکنان کوردل بد دیدند/بهتر که به لانه‌های خود برگردند/گرگان که ز عکس شیر می‌ترسیدند» مصرع «حرمت شکنان کوردل بد دیدند» مفهومی سه‌وجهی دارد. بدین صورت که حرمت‌شکنان کوردل نمی‌توانستند عاقبت خود را ببینید. ضمن اینکه دید بدی داشتند و عاقبت خوشی نداشتند.
حاج علی انسانی در پایان با اشاره به عبارت «عکس شیر» تصریح کرد: فتنه‌گران از تصویر امام امت هم می‌ترسند و آن را پاره کردند. بهتر است این افراد دست از سر این انقلاب بر دارند، چرا که این انقلاب بر نهضت خمینی کبیر (ره) استوار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد