موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

ترقی: موسوی قبل از انقلاب سوسیالیست بود

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: میرحسین موسوی قبل از انقلاب عضو جمعیت سوسیالیست‌های خداپرست بود.

به گزارش ایرنا، در مناظره امروز (دوشنبه) که بین علی شکوری‌راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد، شکوری‌راد گفت: در تبارشناسی احمدی‌نژاد متوجه می‌شویم که او از دسته چپ جدید است که از راست افراطی هم بدتر بود.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد با شعار عدالت آمد و آزادی را به قربانگاه عدالت برد. عدالتی که در آن آزادی نباشد، عدالت نیست.

به گزارش ایرنا، در مناظره امروز (دوشنبه) که بین علی شکوری‌راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد، شکوری‌راد گفت: در تبارشناسی احمدی‌نژاد متوجه می‌شویم که او از دسته چپ جدید است که از راست افراطی هم بدتر بود.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد با شعار عدالت آمد و آزادی را به قربانگاه عدالت برد. عدالتی که در آن آزادی نباشد، عدالت نیست.

شکوری‌راد تاکید کرد: احمدی‌نژاد راه سوسیالیسم را طی می‌کند. با چین و روسیه دست پیوند می‌دهد زیرا تبارشان یکی است.

وی افزود: امروز همه ما در مقابل کسانی هستیم که تلاش می‌کنند این مملکت را به زمین بزنند.

**موسوی قبل از انقلاب سوسیالیست بود

حمیدرضا ترقی نیز در این نشست گفت: چرا انگ سوسیالیسم بودن به احمدی‌نژاد می‌زنید؟ در حالی که موسوی قبل از انقلاب عضو جمعیت سوسیالیست‌های خداپرست بود.
معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: میرحسین موسوی هشت سال کشور را با دیدگاه‌های سوسیالیستی اداره کرد اما شما احمدی‌نژاد را متهم به سوسیالیست بودن می‌کنید.

* ترقی: سران اصلاحات تا توبه نکنند راه برگشتی نخواهند داشت

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این مناظره که به مباحث بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری پرداخته شد، ترقی گفت: سران اصلاحات و اغتشاشات تا توبه نکنند راه برگشتی نخواهند داشت، تا موسوی و کروبی و امثال آنها از راهی که رفته اند، برنگردند هیچ انتظار عفو و بخشش از نظام نباید داشته باشند.
وی افزود: نظام در برابر این نوع آسیب ها کوتاه نمی آید. ما یک قدم هم عقب نشینی نمی کنیم.
معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در آغاز سخنان خود در تجزیه و تحلیل وقایع پس از انتخابات اظهار داشت: شرایط بعد از انتخابات اخیر برای اصلاح طلبان مشابه شرایط اصول گرایان پس از انتخابات دوم خرداد بود. هردو جناح در این دو انتخابات عمده ظرفیت خود را بکار گرفتند اما تفاوت اینجاست که ما بعد از پیروزی خاتمی به او تبریک گفتیم اما نامزد شکست خورده اصلاحات پیش از اعلام نتایج از سوی وزارت کشور، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد.
ترقی افزود: موسوی عدم نیاز خود به حمایت آمریکا و اروپا را اعلام نکرد و انتخابات را یک تقلب بزرگ دانست از سوی دیگر احزاب مجاهدین انقلاب و مشارکت ایران اسلامی این حماسه را کودتا خواندند، اوباما در صحت نتایج اظهار تردید کرد، اتحادیه اروپا ابراز نگرانی خود را نسبت به تقلب در این انتخابات اعلام کرد و صدراعظم آلمان تقلب را تایید کرد.ما می بینیم که این اظهار نظرها چقدر به هم نزدیک است.در حالیکه رهبر انقلاب انتخابات را بی نظیر و سالم برشمردند.
وی با بیان اینکه نتیجه کشاندن مردم به خیابان ها و ساختن فضای منفی علیه ایران در صحنه بین المللی تنها آسیب زدن به عظمت جمهوری اسلامی بود گفت:مردم نسبت به تحزب و فعالیت سیاسی بد بین شدند.
این فعال سیاسی افزود: رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه 26 خرداد راهکار را روشن کردند و از سوی دیگر محرمانه به موسوی تذکر دادند که کشاندن مردم به خیابان برای شما قابل کنترل نیست که موسوی به این تذکر توجه نکرد و آن آشوب ها به پا شد.
وی تاکید کرد: باید با کسانی که حماسه ملی نظام و مردم را زیر سوال بردند، برخورد شود.

*شکوری راد: چرا آنها که ما را منکوب می کردند امروز از احمدی نژاد فغان می کنند

علی شکوری راد عضو طیف اصلاح طلب در این مناظره گفت: ما منتظریم ببینم چرا آنها که تا دیروز ما را منکوب می کردند امروز از کارهای احمدی نژاد فغان می کنند.
وی افزود: دیری نخواهد پایید که خود آقای ترقی هم از آقای احمدی نژاد برائت کند.
شکوری راد گفت: ما از کشورهای اطراف خود عقب مانده ایم و اینها همچنان شعار"حق مسلم ماست " را سر می دهند شعاری که امروز "گند حق مسلم بودنشان هم درآمده است".
وی از عدم اجرای قانون اساسی انتقاد کرد و گفت: باید قانون اساسی بدون تنزیل اجرا شود یعنی یکی از اصول یا فصول نسبت به اصول و فصول دیگر برتری داده نشود و بخش های دیگر به فراموشی سپرده شود.
عضو جبهه مشارکت تصریح کرد: چرا من باید پایبند قانون باشم اما جنتی آنجا بنشیند و هیچ قانونی دست و پای او را نبندد ؟ آیا مرتضوی نماینده قانون است ؟ اگر چنین است من از آن قانون تبری می جویم.

* شکوری راد: تحزب قربانی ولایت شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: چرا نمی گذارند در کشور ما حزب رشد کند و به زیر تیغ نظارت استصوابی نرود؟ زیرا فکر می کنند تحزب در مقابل ولایت است اما تحزب قربانی ولایت شده است در حالی که می تواند در کنار ولایت باشد.
شکوری راد گفت : چرا شورای نگهبان هر عملی را برای خود مباح دانسته است؟، شورای نگهبان فقط اجتهاد خود و اجتهاد رهبر انقلاب را ملاک قرار داده و تمام اجتهاد های تاریخ را غیر اسلامی دانسته است.
عضو جبهه مشارکت افزود: در قانون اساسی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به عنوان چهار خواسته مردم بیان شده که هیچ یک نباید بر دیگری ترجیح داده شود و خاتمی نیز در سال 76 سرلوحه برنامه های خود را توجه و اجرای قانون اساسی قرار داد و توانست رای مردم را به دست آورد.
وی با طرح سوال "چرا اصلاحات ؟" توضیح داد: در انتخابات مجلس چهارم تیغ نظارت استصوابی که در ذهن نویسندگان قانون اساسی هم خطور نکرده بود برگردن بسیاری از نمایندگان قرار گرفت و مجلس چهارم را بطور یک دست به مجلس بله قربان گوی حکومت تبدیل کرد.
عضو جبهه مشارکت تاکید کرد: دوای درد ما تحزب است در حالیکه امروز ما حزب نداریم ، موتلفه و مشارکت نیز حزب نیستند.

*ترقی: مجلس چهارم در خدمت دولت هاشمی رفسنجانی بود

حمیدرضا ترقی در وقت ویژه خود در این مناظره پس از سخنان شکوری راد گفت: حکومتی که شما مجلس چهارم را بله قربان گوی آن می دانید به ریاست هاشمی رفسنجانی تشکیل شده بود چرا آن روز بد بود و امروز که از شما حمایت می کند بهترین فرد شده است؟
وی افزود: شما در مجلس ششم رکورد تصویب قوانین ضد اسلامی و ضد قانون اساسی را شکستید.
ترقی ادامه داد: در کدام کشور جهان اجازه می دهند اینطور آزادانه سخن بگویند و به رهبری (مقام نخست کشور) آن هم در محل نهاد رهبری (محل برگزاری مناظره امروز) تهمت بزنند و باز بگویند آزادی نیست؟
این فعال سیاسی افزود: شورای نگهبان طبق قانون عمل کرده است شما نباید قانون اساسی را تفسیر کنید، بر اساس بیان خود قانون اساسی، تفسیر بر عهده شورای نگهبان است.
ترقی گفت: همه انتخابات گذشته مثل دوم خرداد براساس همین قانون اساسی انجام شد چرا فقط انتخابات دهم را قبول ندارید؟

*ترقی: در دوره اصلاحات داشتید ما را به غرب می فروختید

ترقی در پاسخ به انتقاد شکوری راد مبنی بر اینکه اصولگرایان به دنبال توسعه نیستند گفت: ما دنبال توسعه هستیم اما مهم این است با کدام روش؛ در دوران اصلاحات شما با آمریکا و اروپا همکاری کردید، دست از حمایت حزب الله و حماس برداشتید و اسم آن را سیاست تنش زدایی گذاشتید، شما داشتید ما را به غرب می فروختید.
وی افزود: توسعه ای که استقلال کشور را از بین ببرد و در آن لیبرالیسم حاکم باشد و اسلام حاکم نباشد، قبول نداریم.
معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هشت سال کشور در دست شما بود اما برای مردم کاری نکردید چرا وقت مردم را هدر دادید؟ مهاجرانی 500 میلیون دلار صرف بازسازی مجسمه بودا در بامیان افغانستان کرد و نام آن را گذاشت کار فرهنگی. چرا سرمایه مردم را هدر دادید؟

* شکوری راد: چرا به طرفداران جریان سبز مجوز برگزاری تجمع آرام نمی دهید

علی شکوری راد در بخش دیگری از این مناظره گفت: قانون اساسی برگزاری تجمع های آرام و بدون سلاح را مجاز دانسته اما شما یک بار هم به درخواست های جریان سبز پاسخ مثبت ندادید.بگذارید یک بار در ورزشگاه یکصد هزار نفری ازادی تجمع کنند تا عددشان معلوم شود.
وی افزود: کشور ما در معرض تهدید و فروپاشی است باید کمک کرد، اگر برای این کمک آماده هستید با من دست بدهید.چرا دست نمی دهید؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد