موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

144 شاکی برای 144 روز تندروی

شبکه ایران: بسیاری از مردم گمان نمی‌کردند که در روز 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، بار دیگر شاهد تلاش حامیان مهندس موسوی برای دادن رنگ و بوی جناحی به این روز ملی و تغییر ماهیت استکبارستیز آن در حمایت از آمریکا باشند.

این تلاش تامل‌برانگیز هرچند در برابر راهپیمایان میلیونی راه به جایی نبرد اما به هر حال انجام شد و حتی با حمله به برخی مسئولان و نمایندگان مجلس ادامه یافت.

با احتساب خشونت‌های این روز، 144 روز از بیانیه های مهندس موسوی و اردوکشی‌های خیابانی حامیان او می‌گذشت.

همین موضوع وکلای مردم در بهارستان را بیش از گذشته به واکنش واداشت چرا که سبزها به جای عذرخواهی از اقدامات نادرست خود، حتی به صورت نمایندگان برجسته مجلس هم چنگ انداخته بودند

با احتساب خشونت‌های این روز، 144 روز از بیانیه های مهندس موسوی و اردوکشی‌های خیابانی حامیان او می‌گذشت.

همین موضوع وکلای مردم در بهارستان را بیش از گذشته به واکنش واداشت چرا که سبزها به جای عذرخواهی از اقدامات نادرست خود، حتی به صورت نمایندگان برجسته مجلس هم چنگ انداخته بودند.

گرچه پس از آن شمار زیادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای، هتاکی و حمله حامیان مهندس موسوی و مهدی کروبی به سید علیرضا مرندی، نماینده مردم تهران را محکوم کردند اما این موضوع مانع از تاکید آنان بر شکایت خود از کاندیدای اول اصلاح‌طلبان نشد. به ویژه اینکه رهبر معظم انقلاب پیش از آن، از "ادعای تقلب" و اتهام به نظام به عنوان "بزرگترین جرم" یاد کرده بودند.

* شاکیان مهندس همچنان سوار بر سیر صعودی

وکلای مردم که اخیرا در نامه‌ای با حدود "100 امضا" شکایت خود را از مهندس موسوی به دادستانی کل کشور برده‌اند، با اصرار میرحسین بر رویکرد تند و غیرقانونی خود، بر تعداد امضاها و اهمیت این نامه افزوده‌اند.

این خبر را حجت‌الاسلام حمید رسائی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد.

به گفته او "در مرحله اول نامه شکایت از موسوی را حدود 100 نماینده امضاء کردند و پس از انتشار این خبر، به دلیل آنکه قبل از تعطیلات نمایندگان بود، تقریبا 10 امضای دیگر به آن اضافه شد و پس از تعطیلات مجلس در هفته گذشته امضای شکایت از موسوی به حدود 130امضا رسید."

*144 شاکی برای 144 روز تندروری

اما نکته جالبی که رسایی به آن اشاره کرد، این که "نمایندگان امضاکننده شکایت از موسوی اکنون به 144 نفر رسیده است."

این عدد از آنجا جالب توجه است که از اولین حرکت غیرقانونی مهندس موسوی و جریان سبز تا آخرین اقدام نادرست آنان(روز 13 آبان)، "144 روز" گذشته است. در واقع تاکنون به ازای هر روز ناآرامی‌ و اردوکشی حامیان میرحسین، یک نماینده مجلس به شکایت از کاندیدای اول اصلاح‌طلبان برخواسته است.

حتی آنچنان که رسایی خبر می‌دهد، ممکن با گذشت زمان و اصرار مهندس موسوی بر حرکت در مسیر کنونی، شاکیان او نیز همچنان سیر صعودی داشته باشند: "روند امضای شکایت‌نامه از موسوی هنوز هم در میان نمایندگان ادامه دارد."

*برداشت متفاوت از مهندس

رسایی با اشاره به اینکه "امضای شکایت از موسوی به اعضای هیئت رئیسه مجلس هم رسیده است"، تصریح کرد: برخی از نمایندگان حامی موسوی که هم اکنون نامه شکایت از او را امضا کرده‌اند، معتقدند که در ایام انتخابات برداشت دیگری از موسوی داشته‌اند اما در حوادث پس از انتخابات به ویژه حوادث روز قدس و 13 آبان و بیانیه‌های موسوی، به هیچ وجه مورد تایید آنها نیست به همین دلیل برخی حامیان دیروز موسوی در مجلس به شاکیان امروز وی تبدیل شده‌اند."

به گفته نمایندگان، "بیانیه‌ها و اقدامات موسوی در طول این مدت لطمات و صدمات جبران‌ناپذیری را به آبروی نظام اسلامی و مردم و نیز اموال عمومی وارد کرده است."

بر همین اساس بود که رسایی در واکنش به تلاش برخی محافل سیاسی رسانه‌ای برای سیاسی کردن این شکایت نامه، تاکید کرد که "این شکایت حقوقی است نه سیاسی و در راستای حقوق مردم، ما از قوه قضائیه خواستیم این اتهامات را بررسی و قانون را اجرا کند اگر مشکل ندارند تبرئه و اگر مشکل دارند برخورد قانونی ‌کنند."

در پاسخ به شکایت نمایندگان از مهندس موسوی، دادستان کل کشور از بررسی این شکایت نامه و ارسال آن برای رسیدگی به مراجع ذیربط قضایی خبر داد.

با این حال حامیان مهندس موسوی در ابتدا مدعی‌ بودند که تعداد امضاکنندگان این شکایت نامه حتی به 50 نفر هم نرسیده‌ است اما از زمانی که اژه‌ای، دادستان کل کشور وصول این شکایت نامه را اعلام کرد و از پیگیری آن خبر داد، آنان سکوت کرده‌اند.

این سکوت البته دامن میرحسین و نزدیکانش را نیز گرفته است؛ با این وجود نیروهای معتدل اصلاح‌طلب همچنان امیدوارند که با اصرار بر آنچه "وحدت ملی" خوانده می‌شود، این شکایت‌های قانونی را ختم به خیر کنند.
نظرات 1 + ارسال نظر
پایگاه فرهنگی شمیم ادینه چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 13:43 http://ahmadinezhad-eshqe.blogfa.com

سلام ممنون . شما هم به زمینه سیاست کار میکنی. پس سری به اون وب دیگم بنداز. جالبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد