موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

مخالفت جالب شیخ یوسف صانعی(ل) با طرح وحدت

شبکه ایران: شیخ یوسف صانعی که اخیرا با اهانت به رئیس جمهوری منتخب ملت خود را در معرض انتقادات علما و فعالان سیاسی قرار داد، در آخرین موضع‌گیری خود تلویحا از "طرح وحدت ملی" انتقاد کرد و آن را ناممکن دانست.

او که در جمع تعدادی از حامیانش در اسلامشهر، سخن می‌گفت، هر چند "صحبت و مذاکره" را راه حلی برای حل اختلافات و قاعده دموکراسی دانست اما در عین حال برخی را "نااهل" نامید و گفت که نمی توان با آنان صحبت و مذاکره کرد.

به گفته صانعی "با کسی باید صحبت و مذاکره کرد که اهلیت آن را داشته باشد."

او در این دیدار ادعا کرده که کسانی "مردم را عوامل منافقین و وابسته بیگانگان می‌دانند" که با آنان نمی‌شود صحبت کرد.

البته صانعی برای این ادعای خود مصداقی عنوان نکرد و ترجیح داد، برای رد طرحی که با استقبال سایر اصلاح‌طلبان همراه شد، تنها به این جمله بسنده کند.

گفتنی است اگرچه تاکنون جزئیاتی از طرح موسوم وحدت ملی اعلام نشده اما اغلب سیاسیون حامی نظام به این طرح با دیده تردید نگریسته و اعلام کرده‌اند که اگر منظور از "وحدت" در این طرح، در آغوش کشیدن سران آشوب های اخیر باشد، اساسا آن را "غیر ممکن" می‌دانند.

اما اظهارات صانعی در حالی بیان می‌شود که برخی فعالان سیاسی، بی‌توجهی طراحان طرح موسوم به وحدت ملی به شیخ صانعی و روحانیون همسو با او از جمله شیخ منتظری را یکی از دلایل مخالفت این روحانی با طرح مذکور عنوان می‌کنند.

به اعتقاد این کارشناسان در طرح مذکور راهی برای بازگشت این روحانیون اصلاح‌طلب به جرگه مراجع و علمای قم دیده نشده که به نظر می‌رسد دلیل مخالفت آنان با طرح وحدت ملی نیز از همین روست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد