موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

چرا آقای موسوی حاضر به مصاحبه نیست؟

لاش‌ها و پیگیری‌های 40 روزه بخش تحلیلی الف برای دعوت از آقای میرحسین موسوی به عنوان «میهمان ویژه» پاسخگویی به سوالات بینندگان اینترنتی و یا حداقل انجام یک مصاحبه کوتاه با مخالفت ایشان بی‌نتیجه مانده است.

از قرار معلوم آقای موسوی تمایل دارند مانند 20 سال گذشته، درخواست مصاحبه رسانه‌ها را یکسره رد کرده و با سکوت خود، ناظران و رسانه‌ها را به حدس و گمان درباره نظرات و حرکات بعدی خود سوق دهند.

خودداری از پذیرش مصاحبه‌ شاید از «نخست وزیر سابق» قابل قبول باشد و به وی وجهه‌ای وهم انگیز و اسطوره وار بدهد اما برای «نامزد مدعی تقلب» ، نقطه ضعفی بزرگ خواهد بود.

آقای موسوی حق دارند به برخی سوالها درباره عملکرد خودشان و ستادشان پاسخ ندهند. مانند این سوال که هزینه‌های تبلیغاتی‌ ایشان چقدر بود و از چه محلی تامین می‌شد؟ (ظاهرا در مسیر مردمسالاری دینی هنوز با شرایطی که پرسیدن این سوالات از کاندیداها مجاز و موجه باشد، خیلی فاصله داریم) ... اما آقای موسوی نمی‌توانند به هیچ سوالی درباره مواضع و عملکردشان بعد از انتخابات پاسخ ندهند. مثلا اینکه چرا و با چه دلیلی ایشان جمعه شب 22 خرداد و در شرایطی که رای‌گیری هنوز در جریان بود، خبرنگاران را به ستاد خود فراخواند و خود را پیروز قطعی انتخابات نامید...؟ یا اینکه ایشان برای متقلبانه دانستن نتایج انتخابات چه دلیلی دارند و درباره پاسخهای سخنگوی شورای نگهبان و وزارت کشور به شواهد ارایه شده از سوی ایشان چه نظری دارند...؟

گفتگو، مناظره و استدلال بجای تحریک احساسات

آنچه مسلم است، اولین گام برای برون رفت از وضعیت موجود، گفتگو ، استدلال و محاجه است. در شرایط فعلی؛ فرار از پاسخگویی، ایجاد هیجان و تحریک احساسات (بجای تحریک عقل و استدلال، گفتگو و اقناع همدیگر) نه فقط از نظر افکار عمومی مردود است بلکه آقای موسوی را در مسیری بن بست قرار می‌دهد.

تردیدی نیست که برای آقای موسوی مواجهه با سوالهای جدی موجود، توضیح درباره عملکردشان، عذرخواهی از اشتباهات احتمالی پیش آمده و پیگیری منطقی و قانونی مطالباتشان خیلی بهتر است از رد درخواست‌های مکرر مصاحبه و مناظره و تحریک طرفداران خود به ادامه حرکت در مسیری که آینده آن نه فقط روشن نیست بلکه بسیار خطرناک است.

فقط موسوی نباید روی صندلی پاسخگویی بنشیند

لازم به یادآوری است که این فقط آقای موسوی نیست که باید در صندلی پاسخگویی بنشیند، بلکه مسوولان انتخابات و به ویژه مسوولان امنیتی کشور هم امروز باید در مصاحبه با رسانه ها شرکت کنند و به سوالات و ابهامات موجود صریحا پاسخ دهند.

نامزدهای معترض، سوالاتی مطرح کرده‌اند که مقامات مسوول باید به آنها پاسخ دهند. اخبار و شایعات هولناکی هم وجود دارد که قطعا لازم است افکار عمومی درباره آنها توجیه و اقناع شوند و اگر کوتاهی و قصوری بوده با مقصران طبق قانون و عدالت و البته با قاطعیت برخورد گردد. بخش تحلیلی الف از مسوولان مربوط برای پاسخگویی به شهبه‌ها و سوالات موجود دعوت کرده و موضوع را پیگیری خواهد کرد.

گفتگو و استدلال بجای حرکت های احساسی و تند

بخش تحلیلی الف یکبار دیگر از آقای موسوی و همکارانشان دعوت می‌کند با حضور در بخش «میهمان ویژه الف» ، به سوالات بینندگان اینترنتی پاسخ دهند.

الف همچنان که در روز 24 خرداد وعده داد باز هم اطمینان می‌دهد در چارچوب قانون انتخابات ، هر گونه سند و مدرک مدعیان تقلب گسترده در انتخابات را با جدیت و تا به آخر پیگیری کند. این ادعای امروز نیست ، بلکه در روز 24 خرداد نیز الف چنین دعوتی از مدعیان تقلب به عمل آورد اما هیچ دلیل روشن مبنی بر «تقلب گسترده» (طبق موارد 17 گانه ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری مصوب 9 مرداد 1364 ارایه نشد.

الف همچنین آماده است کسانی که هنوز به وجود تقلب گسترده در انتخابات اعتقاد دارند و برای اعتقاد خود سند و مدرک روشنی در چارچوب قانون انتخابات دارند، دعوت کند تا در فضایی مبتنی بر استدلال و منطق، با مدافعان سلامت انتخابات مناظره کنند.

حوادث 40 روز اخیر نشان داد که هر گاه از فضای گفتگو ، منطق و استدلال فاصله گرفته‌ایم ، هم مردم، هم کشور و هم همه طرفهای مجادله متضرر شده‌اند. پرهیز از گفتگو، استدلال و منطق و توسل به روش‌‌های احساسی و خارج از معیارهای قانونی، قطعا به مصلحت کشور نیست
نظرات 4 + ارسال نظر
مینا دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:27

توهین میاموز

مهدی دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:38 http://www.shipar.blogfa.com www.shipar.blogsky.com

سلام
دمت گرم،وبت عالیه
خوشحال میشم به منم سر بزنی
به امید ایرانی آباد

مهدی دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:46 http://www.shipar.blogfa.com www.shipar.blogsky.com

سلام
عالی بود
لینکت کردم ، خواستی بلینک
موفق باشی

علی رضوی سه‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:45 http://narenjesabz.blogsky.com

سلام
۱ - چرا دیگه برای ما دری وری نمی نویسی نکنه ترسیدی حساب ۵۰۰ تومانت بشتر بشه ؟
۲ - قالب وبلاگت عالیه فقط یه مشکل داره اونم که منو بار سمت چپه .
۳ - قرار مشهد جور شده فقط مونده تماس نهایی با بچه ها .
۴ - راستی آقای موسوی حاضر به مصاحبه است اما صدا و سیما گفته ممکنه نظرات شما سانسور بشه اونم قبول نکرده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد