موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

مشایی رئیس دفتر است یا قاضی؟!

اسفندیار رحیم مشایی حکم دادگاه درباره یکی از متهمان امنیتی فعال در فتنه سبز را زیر سوال برد.
به گزارش کیهان، وی در حاشیه مجمع بین المللی استادان زبان و ادبیات درباره حکم صادره برای جعفر پناهی گفت: من قبلاً هم اعلام کردم که حکم وی را دستگاه قضایی صادر کرده است و نظر دولت و رئیس جمهور این نیست. اینکه جعفر پناهی براساس این حکم مدت زیادی نتواند کار کند را ما نمی پسندیم و معتقدیم نباید در این زمینه ها ورود کرد.................

اسفندیار رحیم مشایی حکم دادگاه درباره یکی از متهمان امنیتی فعال در فتنه سبز را زیر سوال برد.
به گزارش کیهان، وی در حاشیه مجمع بین المللی استادان زبان و ادبیات درباره حکم صادره برای جعفر پناهی گفت: من قبلاً هم اعلام کردم که حکم وی را دستگاه قضایی صادر کرده است و نظر دولت و رئیس جمهور این نیست. اینکه جعفر پناهی براساس این حکم مدت زیادی نتواند کار کند را ما نمی پسندیم و معتقدیم نباید در این زمینه ها ورود کرد.
وی همچنین درباره دیدار اخیر خود با اعضای خانه سینما با توجه به مشکلات این خانه با معاونت سینمایی گفت: این دیدار در راستای ایجاد یک بنیاد سینمایی و فرهنگی که توسط بخش خصوصی دایر می شود؛ انجام و از من نیز دعوت کردند تا در نشست تبیین اهداف این بنیاد حاضر شوم.
مشایی گفت: این نشست در محل خانه سینما بود و دوستانی نیز از خانه سینما حضور داشتند و گفتگوهایی انجام شد اما این گفتگوها درباره خانه سینما نبود.
خاطر نشان می شود جعفر پناهی یکبار در مردادماه و بار دیگر در اسفندماه سال گذشته بازداشت شد. وی بار دوم در حالی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد که زیرزمین خانه خود را تبدیل به لوکیشن سینمایی جهت تصویرسازی شکنجه و تجاوز در ایران کرده بود و قصد داشت دروغ فتنه گران را تصویری کرده و برای انتشار به خارج کشور بفرستد. پناهی که از عناصر مرتبط با ناتوی فرهنگی است، به مدت دو هفته و با به بازی گرفتن ۱۸ نفر مشغول تهیه خوراک برای تبلیغات سیاه نمایانه علیه جمهوری اسلامی بود.
پیش از این کروبی و موسوی و همسرش از پناهی حمایت کرده و بعضاً به منزل پناهی هم سر زده بودند.
مشایی توضیح بیشتری نداده که به نظر وی باید چه حکم دیگری درباره پناهی صادر می شده است؟ باید به او- مانند برخی دیگر از سینماگران مسئله دار- وام و هدایا و دستخوش چند ده میلیونی پرداخت می شده؟ یا تقدیرنامه تقدیم این متهم می کردند؟! و یا ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد