موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

ریشه اصلی فیلم طلا و مس در سخنان میرحسین و سروش است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر جهان،حجت السلام پناهیان با بیان اینکه در این فیلم طلبه ای را نشان می دهد که کاری به جامعه ندارد و درد های جامعه برایش موضوعیتی ندارد تاکید می کند: این همان چیزی است که اسلام امریکایی می خواهد به ما القا بکند و امام(ره)‌ به شدت این نکته را به اهالی هنر تذکر دادند. .................

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر جهان،حجت السلام پناهیان با بیان اینکه در این فیلم طلبه ای را نشان می دهد که کاری به جامعه ندارد و درد های جامعه برایش موضوعیتی ندارد تاکید می کند: این همان چیزی است که اسلام امریکایی می خواهد به ما القا بکند و امام(ره)‌ به شدت این نکته را به اهالی هنر تذکر دادند. 

وی در پاسخ به این مسئله که گفته می شود ما می خواستیم زندگی یک روحانی را از لحاظ عاطفه و عشق به نمایش بگذاریم اظهار داشت: شما اگر واقعا قصدتان این بود، درد و خون دل خوردن یک روحانی را آن جایی که دارد برای دین زحمت می کشد به نمایش می گذاشتید و یا احساس مسئولیت و وظیفه یک روحانی را نسبت به دین به مفاهیم عاطفی مورد بررسی قرار می دادید.
 
حجت السلام پناهیان در مورد یکی از شخصیت های فیلم به نام استاد رحیم که در آخرین دقایق فیلم می گوید؛ "آن ولایتی که شرط قبولی اعمال است، دوستی در راه خداست"، می گوید:شما در طول تاریخ کدام یک از علما ومراجع ودر آیات و روایات را می بینید که بگویند آن ولایتی که شرط قبولی اعمال است دوستی در راه خداست و وقتی این جمله در آخر فیلم گفته می شود یعنی نتیجه این فیلم این جمله بوده است که ما ولایت را با این معنی بپذیریم.
 
وی با قرائت بخشی از سخنرانی امام خمینی(ره) در جمع هنرمندان افزود: ازنظر امام خمینی(ره) آن هنری مورد قبول اسلام است که مروج اسلام ناب محمدی و کوبنده اسلام امریکایی باشد و هنری را جزء این را نمی پذیرد.
 
حجت السلام پناهیان در انتقاد از فرهنگ سازی این فیلم بر ضد حجاب اظهار داشت:در قسمتی از این فیلم که سید رضا، همسرش را به بیمارستان برده وبستری کرده بود وقتی پرده را می کشد تا همسر او را کسی در این وضعیت نبیند، یک صحنه طنزآمیز ساخته شده و موجب خنده حضار می شد. من وقتی با کسانی که فیلم ساز و هنرمند و آشنا به مباحث هستند بحث می کردم،می گفتند این صحنه  برای ایجاد خنده و به طرز حرفه ای ساخته شده که نشانگر این است، می خواهند فرهنگ بد حجابی را در جامعه ترویج دهند و فرهنگ حجاب را بکوبند. 

حجت السلام پناهیان در ادامه انتقادش در مورد طرز فکر این فیلم اظهار داشت: آقای میر حسین موسوی در اظهارات خود گفته است که ما باید قرائت رحمانی از دین داشته باشیم این همان جمله ای است که آقای سروش در ارائه دکترین خود گفته که این فیلم هم همین را به ما می گوید. 

گفتنی است این سخنرانی در محفل هفتگی هیئت محترم محبین اهل بیت با مداحی حجت السلام احمد پناهیان در شهرک پردیسان انجام شده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
98iran یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 http://www.01.98iran5.com

سلام
وبلاگ زیبایی داری
دوست داری کارهاتو در یک سایت بزرگ به طور رایگان به نمایش بذاری ؟
پس حتمآ به سایت ما سر بزن
سایت ما دانلود موزیک هست و به طور معمول روزی 10 تا آهنگ میزاریم و یکی از سایتهای بزرگ دانلود موزیک هست
شما کارهاتونو میتونید در تالار گفتمان بذارید تا همه با کارهاتون آشنا بشوند
به امید دیدار
http://www.01.98iran5.com

صدف یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 13:06 http://www.asantabligh.ir

سلام خوبی وبلاگ جالبی داری اگه خواستی یه سری هم به ما بزن گلم . راستی با سایتهای من تبادل لینک می کنی؟اینم آدرسی که تمام سایتهای من تو اون هست www.istgah.asantabligh.com/tabdol1.php

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد