موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موسوی را حتی نمی‌توان با بنی صدر هم مقایسه کرد

میثم تولایی- عدم موضعگیری جناحی در انتخابات که در پنهان ماندن نظر او به نامزدهای انتخابات تاریخی ایران اسلامی طی 30 سال گذشته منجر شد، وی را در قالب هیچ رنگی قرار نداد.

حوادث پس از انتخابات هم مهر زبانش را باز نکرد تا اینکه بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان ما را بر سعیی دوباره برای انجام مصاحبه با او واداشت که سرانجام انجام شد.

صراحت در گفت‌وگو بر زیبایی آن افزوده است که این خود از مهمترین خصلت های جلال‌الدین فارسی است. مشروح گفتگوی جلال الدین فارسی با شبکه ایران در پی می آید:

*موسوی و کروبی قصد نابودی انقلاب را داشتند...................

جلال‌الدین فارسی تصریح کرد:
توبه موسوی و کروبی دیگر اهمیتی ندارد
موسوی را حتی نمی‌توان با بنی صدر هم مقایسه کرد

میثم تولایی- عدم موضعگیری جناحی در انتخابات که در پنهان ماندن نظر او به نامزدهای انتخابات تاریخی ایران اسلامی طی 30 سال گذشته منجر شد، وی را در قالب هیچ رنگی قرار نداد.

حوادث پس از انتخابات هم مهر زبانش را باز نکرد تا اینکه بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان ما را بر سعیی دوباره برای انجام مصاحبه با او واداشت که سرانجام انجام شد.

صراحت در گفت‌وگو بر زیبایی آن افزوده است که این خود از مهمترین خصلت های جلال‌الدین فارسی است. مشروح گفتگوی جلال الدین فارسی با شبکه ایران در پی می آید:

*موسوی و کروبی قصد نابودی انقلاب را داشتند

وی که خود نامزد نخستین دوره ریاست جمهوری پس از انقلاب اسلامی بوده و بنابر آنچه که خودش نام ولایت پذیری بر آن می‌گذارد، ‌از این عرصه کنار می رود، در این گفت و گو به بررسی رفتارهای اخیر سران فتنه پرداخت و در این خصوص گفت: ما اوایل انقلاب شاهد طرد جبهه ملی از سوی حضرت امام(ره) بودیم که به دلیل مواضع این گروه اتفاق افتاد و حضرت امام(ره) با صراحت از ارتداد جبهه ملی ها سخن گفتند چرا که آنان اسلامیت نظام را زیر سئوال بردند اما امروزه شاهد این هستیم که موسوی و کروبی با زیر سئوال بردن جمهوریت ،‌تمام آنچه که انقلاب اسلامی بر مبنای آن پایه گذاری شده بود را زیرسوال بردند و قصد نابودی آن را داشتند.

فارسی با بیان این مطلب که به نظر من این دو نفر اصلا قابل قیاس با نهضت آزادی و حتی جبهه ملی هم نیستند، تصریح کرد: حداقل نهضت آزادی‌ها دارای پشتوانه ضد سلطه طلبی و سلطه گری بیگانگان بودند که در دوران ستم‌شاهی آشکارا این روحیه خود را نشان دادند اما موسوی دقیقا با اتفاقات اخیر در جهت سلطه طلبی گام برداشت و مورد تشویق آمریکا و انگلیس قرار گرفت.

*موسوی و کروبی بسیار پست تر از جبهه ملی‌ها هستند

جلال الدین فارسی، با بیان اینکه این آقایان بسیار پست تر از جبهه ملی‌ها هستند، گفت: این ها هیچی نیستند! این دو نفر تصور کردند می توانند جلوی ولایت فقیه که همانا دستاورد حضرت امام خمینی(ره) برای این نظام است بایستند در صورتی که نمی دانند مصداق اصل ولایت فقیه در ایران فردی است با درایت و تدیبر که 20 سال با وجود تمام دشمنی‌ها توانستند ملت ایران را از پستی و بلندی‌ها عبور دهند و آنان را سربلند کنند.

وی با ذکر خاطره‌ای از مهندس بازرگان، یادآور شد: زمانی که دکتر مصدق رهبر نهضت ملی ایران، دولت را در اختیار گرفت، مهندس بازرگان را عضو هیات خلع ید کرد و با دورکردن انگلیسی‌ها از پالایشگاه ها به او ماموریت داد آنها را اداره کند و این یعنی نزدیکی مصدق و بازرگان، اما بعد از آمدن محمدرضاشاه، و دستگیری مصدق و هیات دولت او، بازرگان به مشهد رفت و توسط محمدتقی شریعتی پدر دکتر شریعتی شروع به سخنرانی در مجامع عمومی کرد. در آن زمان شاه نیز از تهران به مشهد رفت تا با زیارت امام رضا(ع)، ‌چهره موجهی از خود نشان دهد.

فارسی افزود: اطرافیان شاه بسیاری از روحانیون و علما را دعوت کردند و از آنان خواستند که با حضور در حرم رضوی با شاه عکس بگیرند تا آنان با چاپ در روزنامه‌ها، ‌بهره‌برداری سیاسی کنند اما هیچ کسی قبول نکرد و تنها آیت‌الله اردبیلی که خودشان برای زیارت رفته بودند،‌ در حرم حضور داشتند که شاه وارد می‌شود و ایشان به محمدرضا شاه می‌فرمایند شما دو رکعت نماز زیارت هم بخوان و شاه مجبور می‌شود آنجا نماز بخواند.

وی یادآور شد: در این گیرو دار و فضای مشهد مهندس بازرگان به سخنرانی می پردازد و با اشاره به شاه می‌گوید:‌ "این آقا فراموش کرده که در ایتالیا با رقاصه‌های اروپایی ،‌گیلاس‌های شامپاین کوفت می کرد، ‌این آقا خودش می داند چه کاره است حالا می‌خواهد عوام‌فریبی کند. بار الهی پناه برتو که گربه زاهد شد" که این تماما شجاعت بازرگان را می رساند. مهندس بازرگان چنین قهرمانی بود حالا ببینید این آدم‌های پست و بی ارزش چگونه خود را در دامان آمریکا و انگلیس انداخته‌ند و جالب‌تر اینکه دم از شریعتی و بازرگان و طالقانی هم می‌زنند و این خیلی خنده‌دار است.

جلال‌الدین فارسی با بیان اینکه نهضت آزادی‌ها هر چه بودند حداقل اسلام را قبول داشتند، افزود: اینها در زندان از شاگردان آیت الله طالقانی بودند بعد عضو شورای انقلاب شدند.

*موسوی حتی قابل مقایسه با بنی صدر هم نیست

وی تصریح کرد: "موسوی حتی قابل مقایسه با بنی صدر آشغال هم نیست، بنی صدری که هیچگونه سابقه مبازراتی نداشت و رفته بود فرانسه نشریه منتشر می کرد که آن را هم می ترسید دستش بگیرد و می گذاشت داخل کتش!"

*سران فتنه به آن 14 میلیونی هم که به خودشان رای دادند، ‌خیانت کردند

فارسی با بیان اینکه سران فتنه نه تنها به نظام خیانت کردند، ‌بلکه به آن 14 میلیون آدمی هم که به خودشان رای دادند، ‌خیانت کردند، ‌گفت: موسوی و کروبی باید به پای مردمی که به این دو رای دادند بیافتند و عذرخواهی و توبه کنند، ‌گر چه توبه آنها دیگر فایده ای ندارد.

این نامزد اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از انقلاب اسلامی، با اشاره به نظارت همه جانبه نمایندگان رضایی، موسوی و کروبی بر آرای اخذ شده و شمارش آنها گفت: "این آقایان حتی به تصدیق نمایندگان‌شان که پای برگه صحت جمع آوری و شمارش آرا را امضا کرده بودند هم اهمیت ندادند و این یعنی به تمسخر گرفتن نیروهای خودشان".

جلال الدین فارسی با عنوان این مطلب که این آقایان نشان دادند "خودشان را هم قبول ندارند"، تصریح کرد: "اینها، افراد خودشان و نمایندگان خودشان را هم متهم به خیانت کردند".

*توبه موسوی و کروبی دیگر اهمیتی ندارد

وی اظهار داشت: امروز حتی اگر موسوی و کروبی بیایند و از تمام کرده های خود در طول این 9 ماه توبه کنند و شعارهایی که حامیانشان علیه نظام، انقلاب، ولایت فقیه و فلسطین و لبنان دادند را نفی کنند، دیگر اهمیتی ندارد و اصلا توبه آنان پذیرفته نیست؛ زیرا مردم تنها خواستار برخورد قضایی با آزادی عمل کامل، بدون هیچ‌گونه رودربایستی با این فتنه گران هستند.

*موسوی و کروبی خودشان می دانند که دروغ می گویند

فارسی گفت: موسوی و کروبی خودشان می دانند که دروغ می گویند؛ چون اگر معتقد بودند که حق هستند و در راه حق قدم بر می دارند، باید تا پای جانشان می ایستادند تا بمیرند. یعنی همان کاری که منافقین انجام دادند و شاهد بودیم که منافقین تا آخرین لحظه اعدام خود از عقایدشان کوتاه نمی آمدند.

وی تصریح کرد: این آقایان همین 13 میلیون رای هم که آوردند، به واسطه اعمال غیر قانونی بود که انجام دادند، این آقایان مردم را فریب دادند، مردم را گول زدند و باید مجازات شوند.

*اگر راست می گویند در جمع مردم حاضر شوند

"جلال الدین فارسی" خطاب به سران فتنه گفت: "آقایان موسوی و کروبی اگر راست می گویند در جمع مردم حاضر شوند؛ چرا می ترسند؟ اگر فکر می کنند در جهت حق حرکت می کنند، خب پس نترسند، به میان مردم بیایند تا مشخص شود چه کسی حق است و چه کسی باطل".

*کروبی و موسوی می دانند که مردم از آنها متنفر هستند

وی با بیان اینکه کروبی و موسوی از هزینه دادن می ترسند و می دانند که مردم به شدت از آنها متنفر هستند، اظهار داشت: این دو در 30 سالگی انقلاب، خیانت بزرگی به خون شهدا، به بهشتی، به طالقانی، به مطهری، به مفتح و به تمام عزیزان امام راحل کردند و از همه مهمتر، دل این پیر عزیز ما را شکستند.

فارسی با یادآوری اعدام منافقین با حکم امام خمینی(ره) در زندان ها گفت: علی‌رغم مخالفت آقای منتظری، امام(ره) با پافشاری زیادی بر اعدام منافقین تاکید کردند و آنان نیز بر عقاید خودشان ماندند تا کشته شدند.

*سران فتنه از منافقین هم کمتر و پست‌تر هستند

وی ادامه داد: اما سران فتنه اخیر از منافقین هم کمتر و پست تر هستند. کروبی و موسوی از منافقین هم بی ارزش‌تر هستند. نمی دانم خاتمی هم از اینها حمایت می کند یا نه ولی اگر حمایت می کند، او هم مانند آنهاست چون منافقین برای عقاید خودشان کشته شدند اما این آقایان یکی با روسری از بین مردم در 22 بهمن فرار می کند؛ یکی هم با هفت تیرکشی محافظانش یکی هم که اصلا نرسیده به جمعیت خودش فرار می‌کند.

*سران فتنه معترض نیستند، جنایتکار و خائن هستند

فارسی با اشاره به اظهارات برخی افراد مبنی بر وحدت با سران فتنه گفت: بعضا می‌شنویم که می‌گویند بیاییم با معترضان وحدت کنیم، اولا این ها معترض نیستند و جنایتکار و خائن اند، ثانیا وحدت با چه کسانی؟ با خیانتکاران به ملت،‌ با کسانی که از مسعود رجوی ها هم کم‌ترند؟‌ پس باید به مطرح کنندگان طرح وحدت بگویم لطفا سکوت اختیار کنید و اجازه دهید رهبری خودشان قضایا را همان گونه که تاکنون پیش برده‌اند جلو ببرند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز خواص از مواضع دو پهلو، تصریح کرد: تمام کسانی یا سکوت کرده یا غیر شفاف اظهار نظر کرده‌اند باید روشن بگویند کدام طرف قرار دارند، داخل نظام هستند یا با موسوی و کروبی از نظام خارج شده‌اند.

فارسی با عنوان این مطلب که خداوند گمراه کننده یک بنده خود را به اشد مجازات وعده داده است، تصریح کرد: حساب موسوی و کروبی که 14 میلیون انسان شریف را گمراه کردند دیگر با کرام الکاتبین است.

وی افزود: این آقایان باید در برابر تاریخ ایران پاسخگو باشند و باید مجازات شوند تا آیندگان بدانند چه بلایی و شری از سر نظام دور شده است.

*نگذاشتم موسوی به سطل زباله بیافتد

جلال الدین فارسی با اشاره به سابقه حضور میرحسین موسوی پس از انقلاب در نظام جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: این فرد از خویشاوندان نزدیک آقاست و آقا او را آوردند سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی کردند که بعد این فرد با انتشار سر مقاله ای با عنوان "دکتر حبیب ا... پیمان،‌ متفکر بزرگ اسلامی" در حالی که پیمان در نظر امام(ره) و مجتهدین یک شبه کمونیست و مارکسیست تلقی می‌شد مورد انتقاد شدید اعضای شورای مرکزی حزب قرار گرفت.

وی افزود: اعضای شورای مرکزی از شهیدان بهشتی و باهنر گرفته تا آقایان اردبیلی، عسگراولادی و بادامچیان شدیدا در حضور آقا به میرحسین انتقاد کردند و تماما حرفشان کناره‌گیری او از روزنامه بود اما من هم که عضو شورای مرکزی حزب بودم نگذاشتم او به سطل زباله بیافتد و از اعضا خواستم اجازه دهند که جبران کند و به تدریج خبط خود را در روزنامه تصحیح نماید که آقایان پذیرفتند.

*ماجرای استعفای موسوی از نخست‌وزیری و قهرمان‌سازی

جلال الدین فارسی گفت: در دوران نخست وزیری موسوی هم زمانی‌که امام راحل قطعنامه را پذیرفتند میرحسین با دادن استعفا مخفی شد تا این‌گونه در جامعه القا کند که من موافق قطعنامه نبودم و از خودش در افکار عمومی قهرمان بسازد امام(ره) هم روسای قوه قضائیه و مقننه و اگر اشتباه نکنم یک یا دو نفر دیگر را احضار کردند و بدون بحث در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش استعفانامه موسوی به دنبال فرد جایگزین بودند که آقا وارد جلسه می‌شوند و امام(ره) شرح جلسه را می‌فرمایند و نظر آقا را می‌خواهند که آقا با لطفی که پروردگار به ایشان دارد و ذکاوت و درایت خاصی را نصیبشان کرده است از تصمیم شوم میرحسین پرده برداری می‌کنند و به امام(ره) می گویند با استعفا موافقت نکنید چرا که او به دنبال قهرمان سازی از خودش است، ‌امام(ره) در این زمان دستش را بلند می‌کند و با اشاره به آقا می‌فرمایند این درست است.

فارسی با بیان اینکه حضرت آقا تماما اینها را می‌دانستند و اجازه دادند شورای نگهبان موسوی را تایید صلاحیت کند، گفت: این هم هوشمندی آقا را می‌رساند و هم تقوای سیاسی ایشان را.

*موسوی در دوران نخست وزیری به نمایندگان حامی خود پول و کالا می‌داد

وی‌ افزود: موسوی در دوران نخست وزیری اش که مصادف با دوران جنگ تحمیلی بود آنقدر به نمایندگان حامی خود در مجلس پول و کالا می داد که حد و حصر نداشت و حالا دیدیم که زمان انتخابات دم از عدالت و مردم می‌زد چیزی که خودش مصداق بارز نافی آن بود.

فارسی در پایان گفت: امروز قوه قضائیه موظف و مکلف است موسوی و کروبی را طبق قانون مجازات کند.

نظرات 2 + ارسال نظر
sara دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 14:20 http://www.joking.ir

http://www.joking.ir

sara دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 15:18 http://www.joking.ir

http://www.joking.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد