موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

دانشمندان ایرانی در آینده به فضا می‌روند

احمدی‌نژاد در مراسم رونمایی از طرح‌های ملی-1
دانشمندان ایرانی در آینده به فضا می‌روند

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: سال گذشته اولین حضور ایران در فضا و امسال اولین حضور موجود زنده توسط ایران در فضا ثبت شد و در آینده نیز دانشمندان ما مستقیما در فضا حضور پیدا می‌کنند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از طرح‌های ملی ماهواره‌های طلوع، مصباح 2، نوید علم و صنعت
احمدی‌نژاد در مراسم رونمایی از طرح‌های ملی-1
دانشمندان ایرانی در آینده به فضا می‌روند

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: سال گذشته اولین حضور ایران در فضا و امسال اولین حضور موجود زنده توسط ایران در فضا ثبت شد و در آینده نیز دانشمندان ما مستقیما در فضا حضور پیدا می‌کنند.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از طرح‌های ملی ماهواره‌های طلوع، مصباح 2، نوید علم و صنعت، موتور ماهواره‌بر سیمرغ و ... که با حضور وحیدی وزیر دفاع، ‌دانشجو وزیر علوم و تحقیقات، حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری برگزار شد، با بیان اینکه پروژه‌هایی که افتتاح و معرفی شد، غالبا در مرزهای دانش امروز بشری است، افزود: هر کدام از اینها نیازمند یک جشن ملی بوده و باید تجلیل از فداکاران در راه تحقق آنها صورت گیرد.
وی تصریح کرد: خداوند با هدیه‌ای بی‌نظیر انقلاب اسلامی به ملت ایران راه کمال، پیشرفت و عزت را در برابر ملت ایران و همه ملت‌ها باز کرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به سال گذشته در چنین روزی که ماهواره امید به فضا پرتاب شد، خاطرنشان کرد: سال قبل اولین حضور رسمی ملت ایران و دانشمندان ایران زمین در فضا تثبیت شد که حاصل زحمات چندین ساله دلسوزان در عرصه‌های گوناگون بود .
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در طول یک سال اخیر پیشرفت و حرکت خیره کننده است، افزود: پرتاب ماهواره امید بسیار بزرگ بود که در طول دفاع مقدس و پایه‌گذاری صنایع موشکی آغاز شد.
وی با تاکید بر اینکه این دستاوردها اعجازگونه است، تصریح کرد: البته اینها همان رمز انسان ایمانی و مومن است؛ چرا که کسی که به خدا بپیوندد و برای خدا کار کند همه معادلات برای او تغییر می‌کند و خدای متعال آنچنان توانمندی در انسان قرار داده که می‌تواند بر همه عالم مسلط شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه آسمان و زمین و آنچه در آن است، ‌مسخر انسان می‌شود، اظهار داشت: اگر کسی برای خدا قیام کرده و در راه خدا قدم زده و برای خدا کار کرد، سرعت وی نیز مانند نور و چه بسا بالاتر خواهد رفت.
احمدی‌نژاد ضمن قدردانی از کارشناسان و متخصصان در این زمینه با بیان اینکه کار بزرگی انجام شده‌است، اظهار داشت: همه متخصصان و دانشمندان دست به دست یکدیگر دادند که این کار بزرگی انجام شود. کاری که دیروز انجام شد، اهمیت و آثار آن از اتفاقی که سال گذشته افتاد و امروز انجام شد، اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.
وی با اشاره به ارسال موجودات و سلول‌ها زنده به فضا گفت: با ارسال موجودات به فضا تمامی حالات آنها ثبت و اندازه‌گیری می‌شود.
رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر سال گذشته اولین حضور ایران در فضا بود، امسال اولین حضور موجود زنده توسط ایران در فضا ثبت شد و این مقدمه کارهای بزرگ است که به فضل الهی در آینده دانشمندان مستقیما در آسمان حضور پیدا کرده و از آنجا جهان را رصد کنند.
احمدی‌نژاد با اشاره به موتور ماهواره‌بر سیمرغ این موتور را از کارهای بزرگ خواند و ادامه داد: 4 موتور باید کاملا هماهنگ با یکدیگر عمل کنند چرا که با سرعت‌های بالا در فضا اگر تنها یکی از موتورها یک صدم ثانیه از بقیه عقب یا جلو بیفتند کل تعادل موشک و بالابر به هم می‌خورد و این دستاوردی بسیار بزرگ است که انشاءالله به بدنه سیمرغ نصب خواهد شد.
نظرات 2 + ارسال نظر
عمارنیوز-مدیر چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 20:58 http://ammarnews.vov.ir/

سلام قهرید؟؟؟
بیایئد به وب احمدی ور عشقه یکمه تغییراتی کرده ها. یوزرتون همون بود. شما نویسنده خوبی هستید نمیخوایم از دستتو بدیم. منتظریم

خبرگزاری عمار-مدیر مسئول شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 14:29 http://ammar.vov.ir/

سلام کجایید. بیش از حد به وجوتان نیاز است. سبز ها شورش کردند. قهرید؟
پشیمون شدید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد