موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

انتقاد شدید و تاریخی آیت‌الله یزدی از مواضع هاشمی رفسنجانی

موضع‌گیری آقای هاشمی از دوپهلو هم گذشته است
آقای هاشمی شما خودت منصوب رهبری هستی

پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در آخرین فرمایشات خود در جمع اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راه حل روشن شدن ابهامات روزهای اخیر فضای سیاسی کشور را پرهیز از دوپهلو سخن گفتن خواص اعلام کردند، هاشمی رفسنجانی در سخنانی در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه به بیان مواضعی پرداخت که واکنش های تندی را به دنبال داشت. در تازه ترین واکنش نسبت به این سخنان، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از موضع گیری‌های دو پهلوی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قبال حوادث اخیر کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر بزرگترین افراد هم بخواهند در مقابل نظام ما بایستند نظام آنها را کنار خواهد زد..................

پس از آنکه رهبر معظم انقلاب در آخرین فرمایشات خود در جمع اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راه حل روشن شدن ابهامات روزهای اخیر فضای سیاسی کشور را پرهیز از دوپهلو سخن گفتن خواص اعلام کردند، هاشمی رفسنجانی در سخنانی در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه به بیان مواضعی پرداخت که واکنش های تندی را به دنبال داشت. در تازه ترین واکنش نسبت به این سخنان، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از موضع گیری‌های دو پهلوی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قبال حوادث اخیر کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر بزرگترین افراد هم بخواهند در مقابل نظام ما بایستند نظام آنها را کنار خواهد زد.

به گزارش رجانیوز، به نقل از رسا، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار مدیران صدا و سیما در سخنانی با اشاره به موضع گیری های دو پهلوی هاشمی رفسنجانی در حوادث فتنه های اخیر گفت: آقای هاشمی در دیدار با اعضای حزب اعتدال و توسعه که من نمی خواهم در این جلسه درباره این حزب و وضعیت آنها صحبت کنم، سخنانی را مطرح کرده است که بر خود لازم می دانم نکاتی را در این خصوص بیان کنم.

وی تصریح کرد: آقای هاشمی در این دیدار با تکرار سخنان و مواضع خود در خطبه های نماز جمعه گفته است در شرایط امروز نیز برای برون رفت از وضعیت کنونی راه حل هایی به ذهن من می رسد که با توجه به تجربیاتم در خطبه های نماز جمعه نیز آن را مطرح کرده ام.

آیت الله یزدی خطاب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای هاشمی مگر تجربیات شما با رهبری از هم جدا بود؟ یا شما دو تا با هم آمدید، با هم بودید و با هم دوران جنگ را گذراندید. تجربیات شما چه تفاوتی با تجربیات ایشان دارد؟

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از اظهار نظر هاشمی در خصوص تردید در انتخابات در نماز جمعه اظهار داشت: شما در این تریبون گفتید که ما هنوز در انتخابات تردید داریم، ولی مقام معظم رهبری گفت هیچ تردیدی در انتخابات نیست.

نائب رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز بحث ریاست احمدی نژاد یا موسوی نیست بحث براندازی نظام و اسلام است و این موضوع برای هیچ کسی مخفی نیست. دشمنان نیز صراحتا از آشوبگران حمایت کردند و هزینه های گزافی را برای این امر اختصاص دادند.

وی با اشاره به حمایت های آمریکا از آشوبگران تاکید کرد: اینها چقدر ساده و نادان هستند که می خواهند با چند دلار کشور ما را واژگون کنند. نظام اسلامی قوی‏تر از این است که با این مسائل سرنگون شود.

آیت الله یزدی تاکید کرد: مردم ما در نهم دی ماه حضور بی نظیری در تظاهرات داشتند و آقای هاشمی شما اگر امروز می خواهید صحبت بکنید باید جریان عاشورا را محکوم کنید و مرز خود را مشخص تر نمایید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقتدار نظام تصریح کرد: نظام ما به قدری مقتدر است که اگر بزرگترین افراد هم بخواهند در مقابل آن بایستند نظام آنها را کنار خواهد زد و اگر کسانی خیال می کنند می توانند انقلاب را تسلیم کنند، مطمئن باشند یا خودشان باید تسلیم نظام شوند و یا باید کنار بروند.

وی با بیان اینکه ما هنوز مردم را نشناخته ایم تاکید کرد: مردم حاضر نیستند برای این انقلاب که خون های زیادی ریخته شده و زحمات بسیار زیادی کشیده شده است آن را با امور جزیی از دست بدهند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: سئوال من از آقای هاشمی این است که تجربه شما در کجا به دست آمده؟ رهبری تکلیف را در نماز جمعه مشخص کردند، نماز جمعه شما راهگشاتر بود برای مردم یا نماز جمعه رهبری.

دبیر مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آقای هاشمی حزب اعتدال چقدر پایگاه و موقعیت در جامعه دارد که شما برای آنها می گویید راه برون رفت این است و در برابر حرف رهبری موضع گیری کردید.

آیت الله یزدی با اشاره به مواضع رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تاکید وی مبنی بر اینکه مشکلات کنونی کشور با تدبیر رهبری و کمک افراد مختلف دو جناح قابل حل است خاطر نشان ساخت: من از شما می پرسم مقصود شما از دو جناح چیست، افراد معتدل از دید شما چه اشخاصی هستند، سه نفرشان را بیان کنید.

وی با بیان اینکه من از ذکر نام افراد معتدل مد نظر آقای هاشمی معذورم تصریح کرد: من حضورا به هاشمی گفتم شما چرا در امور دخالت می کنید خود قوه قضاییه به این مسائل رسیدگی می کند و ما نباید سلیقه شخصی خود را برای حل و فصل مسائل اعمال کنیم.

آیت الله یزدی تعبیر هاشمی در خصوص مقام معظم رهبری را مورد انتقاد قرار داد و گفت: وی صحبتی کرده است و گفته است در شرایط کنونی این جانب ایشان(رهبری) را فرد اصلح برای حل مشکلات کشور می دانم که به نظر من تعبیر ایشان نسبت به رهبری، از دو پهلو و سه پهلو حرف زدن هم بدتر است.

وی خطاب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آقای هاشمی رهبری انتخاب شده خبرگان است، ایشان رهبر هستند و همه مردم از دقت هایشان و تدابیری که ایشان برای حفظ نظام پیش گرفته است تقدیر می کنند، اما شما چرا اینگونه سخن می گویید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مگر چه مسائلی در کشور وجود دارد که باید دو نفر در کنار رهبری بیایند مسائل را حل و فصل بکنند.

آیت الله یزدی عنوان کرد: بنده شخصا از مقام معظم رهبری مسائل را جویا شدم ایشان گفتند نظام مقرراتی دارد و دارد به مقررات عمل می شود و جای نگرانی نیست، نظام کار خود را دارد انجام می دهد از این جریانات بدتر هم بوده اما خداوند نظام را حفظ کرده است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: کف های روی آب می رود و کسانی که گرفتار توهم شده اند و برای ادعاهای واهی خود هیچ دلیلی نداشتند نباید چنین موضع هایی بگیرند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: متاسفانه آقای هاشمی اسم رهبری را هم نمی برد و بنده تعبیر ایشان در این خصوص را نوعی جسارت و تردید در رهبری می دانم.

وی تاکید کرد: آقای هاشمی شما خودت منصوب رهبری هستی و رسمیت کار شما در مجمع با نصب معظم له است و باید سمت رهبری را هم به کار ببرید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دیگر راهکارهای هاشمی برای برون رفت از شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: رییس مجمع تشخیص در دیدار با حزب اعتدال و توسعه تاکید می کند که در صورت حل مشکلات فعلی دشمنان و ضد انقلاب ها مایوس خواهند شد اما من می خواهم بگویم دشمنان انقلاب هیچ گاه دست از سر ما و امام و رهبری بر نخواهند داشت و تا حاکمیت اسلام وجود دارد توطئه و خصومت دشمنان نیز وجود خواهد داشت.

آیت الله یزدی تاکید کرد: من نمی دانم تا کی قرار است آقای هاشمی با روش های دو پهلو و سه پهلو حرف زدن در برابر تصریحات رهبری عمل کند.

وی تاکید کرد: چند بار باید رهبری آغوش باز کند و بگوید آقای هاشمی بیا به طرف انقلاب و همان همراهی سابق را داشته باشید. اما متاسفانه وی دوباره یک مطلبی را بیان می کند و به جای اینکه یک قدم به جلو بیاید در افکار عمومی یک قدم عقب تر می رود.

نائب رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: من متاسفم که شخصیتی با این سوابق این گونه اظهار نظر می کند ما دلمان نمی خواهد وضعیتی که برای آقای منتظری پیش آمد برای شما هم پیش بیاید، نظام با کسی تعارف و شوخی ندارد و این انقلاب نیز به سادگی به دست نیامده که به سادگی از دست برود.

وی گفت: وقتی امثال ایشان این گونه برخورد می کنند ما نمی دانیم تکلیفمان چیست.

وی همچنین با اشاره به جلسه هیات رییسه خبرگان رهبری تصریح کرد: در این جلسه برخی ها لبخند من و آقای هاشمی را بهانه کرده بودند و گفتند فلانی و فلانی با هم با لبخند نگاه کردند.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بنده یک زمانی در دیدار با یکی از شخصیت ها درباره امام (ره) تعبیری به کار بردم و گفتم اگر آقای خمینی قرار است جهنم هم برود ما جهنم ایشان را می رویم اما بهشت شما را نه.

وی ادامه داد: من به آقای هاشمی هم می گویم ما همراه رهبری هر کجا می رویم اما همراه شما نمی آییم و هیچ تعارف هم نداریم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین از اقدامات رسانه ملی در حوادث بعد از انتخابات قدردانی کرد و گفت: مناظراتی که هم اکنون در حال پخش از صدا و سیما است روی آن اختلاف نظراتی وجود دارد بنده نیز تا حدودی این مناظرات را مشاهده کرده ام.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از افراد در این گونه جلسات به جای مناظره توهین می کنند که این موضع به هیچ وجه پسندیده نیست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجادله با مناظره تفاوت دارد تاکید کرد: مجادله در اسلام نهی شده است اما مناظره و گفت وگو موجب پیشرفت در تفکر و عقیده و همچنین روشن شدن مسائل می شود.
نظرات 1 + ارسال نظر
تامی دوشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 15:08 http://barname.blogsky.com

سلام آیدی دارین با هم یه گفتگویی بکنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد