موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

همه می‌دانند که صانعی فاقد ملاک‌های مرجعیت است

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، صانعی را فاقد شرایط مرجعیت دانست و نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این خصوص را تأیید کرد و گفت که صانعی برخلاف نص صریح قرآن فتوا داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون انقلابی اسلامی مجلس شورای اسلامی که امروز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس با خبرنگاران پارلمانی گفتگو می‌کرد، در خصوص نظر جامعه مدرسین.......

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون انقلابی اسلامی مجلس شورای اسلامی که امروز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس با خبرنگاران پارلمانی گفتگو می‌کرد، در خصوص نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر رد مرجعیت صانعی، اظهار داشت: این کار خطایی بود که آقای صانعی رساله نوشت زیرا او نه سواد فقهی دارد و نه متانتی که در روایات راجع به مرجعیت مطرح است.
وی با تأکید بر اینکه صانعی تابع هوای نفس خود بوده است، به بیان خاطره‌ای در این خصوص پرداخت و تصریح کرد: آقای صانعی درحالی دم از بیت امام‌خمینی(ره) می‌زند و اعلام حمایت می‌کند که یک بار در مقابل بیت حضرت امام با پاسدارها درگیر شد و در کوچه عمامه خود را زمین زد و هر چه از دهانش درآمد نظیر اتهام ترور به حاج احمد آقا نسبت داد.
رئیس فراکسیون انقلابی اسلامی مجلس در ادامه عنوان کرد: آقای صانعی چون آن زمان دادستان کل کشور بود دستور داد تا آقای مختار کلانتری، فرمانده حفاظت بیت امام(ره) را دستگیر کنند و مدتی در بازداشت بود که با اصرار و دخالت حضرت امام‌خمینی(ره) آزاد شد.
حسینیان در این خصوص اضافه کرد: صانعی صیانت از نفس نداشت لذا از ابتدا مرجع جامع‌الشرایط نبود.
نماینده مردم تهران در خانه ملت به مسائل فقهی صانعی نیز اشاره و تصریح کرد: برای نمونه آیه‌ای در قرآن راجع به فرزند خواندگی آمده که صراحت دارد فرزند خوانده‌های شما، پسران شما به حساب نمی‌آیند.
وی ادامه داد: آقای صانعی برخلاف نص صریح قرآن فتوایی صادر کرد و گفت که احکام فرزندان برای فرزند خوانده‌ها هم وارد است و فرزند خوانده‌ها به پدر و مادر محرم هستند.
حسینیان تأکید کرد: کسی که اینگونه برخلاف نص صریح قرآن فتوا می‌دهد از اول صلاحیت مرجعیت نداشت اما به خاطر مسائل سیاسی او را بزرگ کردند وگرنه همه می‌دانند که او فاقد ملاک‌های فقاهت است.

نظرات 1 + ارسال نظر
سردبیر نارنج سبز سیاسی علمی دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:29 http://narengesabz.blogsky.com

سلام
ممنون از پیامتان
باب جون این قالب وبلاگت را درست کن همه اش خرچنگ قورباقه است یکبار نگاه کن خودت میفهمی
دوم وقتی یه جایی تایید نظرات را برمیدارند باعث نمی شه شما انجا شعار نویسی کنی یا از هر چیزی 10 تا پیام یه جور بذاری. بابا جون یه کم جنبه داشته باش
راستی حتما این قالب وبلاگت را عوض کن چون من یک کلمه از وبلاگت را نتوانستم بخوانم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد