موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

موج خبری۱(ما تا آخر ایستاده ایم)

سیاسی/فرهنگی/اجتماعی/مسائل روز

حاشیه های خاکسپاری آیت الله منتظری/خاتمی شرکت نکرد

به گزارش جهان، پیکر آیت‌الله منتظری صبح امروز با حضور جمع زیادی از مردم از بیت ایشان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه تشیع شد. نماز میت ایشان به امامت آیت‌الله شبیری زنجانی خوانده شد و برخی از مراجع تقلید نیز حضور داشتند.

قبل از اقامه نماز، پیام تسلیت مقام معظم رهبری خوانده شد. پس از آن هم پیام احمد منتظری پسر آقای منتظری برای حضار در مراسم خاکسپاری قرائت شد.

قبل از اقامه نماز، پیام تسلیت مقام معظم رهبری خوانده شد. پس از آن هم پیام احمد منتظری پسر آقای منتظری برای حضار در مراسم خاکسپاری قرائت شد.

بعد از اقامه نماز احمد منتظری از حاضران درخواست کرد که صحن حضرت معصومه را ترک کنند و در مراسمی که امشب در حسینیه پدرش برگزار می‌شود، شرکت کنند. 

برخی شرکت کنندگان در این مراسم بر خلاف اکثریت حاضر تلاش کردند مراسم تشییع پیکر آیت الله منتظری را سیاسی کنندو به تشنج برسانند. 

بنابراین گزارش، هرچند شعارهای سیاسی این عده با بی‌توجهی مردم همراه و باعث ایجاد ناآرامی در مراسم نشد اما آنان پس از اتمام مراسم خاکسپاری هم، همچنان به شعارهای افراطی خود ادامه دادند.

شبکه خبری برنا گزارش داد: برخی از دختران عضو گروه سبز بی توجه به حفظ حرمت ها، بدون چادر و پوشش اسلامی مناسب در حرم مطهر حضرت معصومه حضور یافته اند. همچنین در حالی که تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اقدام به پخش قرآن کرد اما این افراد بدون توجه به این موضوع همچنان به سردادن شعار پرداختند.
همین موضوع با اعتراض مردم قم همراه و باعث برپایی تجمعی در حمایت از انقلاب اسلامی و امام راحل و رهبری شد.

تعداد زیادی از مردم نیز در حرم حضرت معصومه و خیابان های اطراف تجمع و در حالیکه عکس مقام معظم رهبری و امام خمینی را در دست داشتند، در اعتراض و به اهانت های گروه سبز به سردادن شعارهای چون "منافق حیا کن شهر قم رو رها کن" و "شهر مقدس قم جای منافقین نیست" پرداختند.

با اصرار اعضای گروه سبز بر اهانت ها و شعارهای تند خود، به برخی درگیری‌ها منجر شد. اعضای این گروه تندرو همچنین در اطراف بیت آیت الله منتظری تجمع و اقدام به پرتاب سنگ به سمت مردم و حمله به بانک ها کردند.

مامورین نیروی انتظامی هم هم اکنون در حال آرام کردن فضا و متفرق کردن جمعیت هستند. 

علی‌رغم حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی، سید محمد خاتمی در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری حضور نیافت.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی پورسلیمان سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:36 http://smieduer.blogspot.com

استعفای ( اجباری ) مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، سرمقاله نشریه نگاه و این چرخه ....!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد